וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיים המלדיביים יאסרו על כניסת ישראלים בשל המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 19:15

לשכת הנשיא הודיעה כי הממשלה החליטה לשנות את החוק כך שניתן יהיה למנוע מבעלי דרכון ישראלי להיכנס למדינת האיים ולהקים ועדה שתפקח על התהליך. לפי ההודעה, הנשיא מוחמד מויזו ימנה שליח מיוחד כדי להעריך את הצרכים של הפלסטינים ולפתוח בקמפיין לאיסוף תרומות

ריזורט בדקה מלון גילי לאנקאנפושי האיים המלדיביים/Gili Lankanfushi

האיים המלדיביים הודיעו היום (ראשון) כי הם יאסרו על כניסת אזרחים ישראלים בשל המלחמה בעזה. לשכת הנשיא הודיעה כי הממשלה החליטה לשנות את החוק כך שניתן יהיה למנוע מבעלי דרכון ישראלי להיכנס למדינת האיים ולהקים ועדה שתפקח על התהליך. לפי ההודעה, הנשיא מוחמד מויזו ימנה שליח מיוחד כדי להעריך את הצרכים של הפלסטינים ולפתוח בקמפיין לאיסוף תרומות.

בעקבות ההחלטה, משרד החוץ פרסם המלצה לישראלים שלא לבקר באיים המלדיביים, גם בשימוש בדרכון זר.כמו כן, מסר המשרד כי "עבור אזרחים ישראלים השוהים במדינה, מומלץ לשקול עזיבתה, שכן במידה ויקלעו למצוקה מכל סיבה, נתקשה לסייע".

בשבוע שעבר, ספרד, נורבגיה ואירלנד הכירו במדינה פלסטינית, על רקע המלחמה בעזה והעדר אופק מדיני בין ישראל לפלסטינים. ההכרה הרשמית תיכנס לתוקף ב-28 במאי. ישראל, בתגובה, הורתה על החזרת שגרירים בעוד שהרשות הפלסטינית וחמאס בירכו על המהלך.

קלאב מד קאני באיים המלדיביים. אור יריב, תמונות גולשים
קלאב מד קאני באיים המלדיביים/תמונות גולשים, אור יריב

ראש ממשלת נורבגיה, יונס גר סטרה, אמר כי "אנחנו חייבים להשאיר בחיים את החלופה היחידה שמציעה פתרון פוליטי לישראלים ולפלסטינים גם יחד: שתי מדינות, החיות זו לצד זו, בשלום ובביטחון". לדבריו, ההכרה במדינה פלסטינית משמעותה תמיכה ב"כוחות המתונים" שנחלשו בעקבו "המלחמה האכזרית והממושכת".

הוא הוסיף כי זהו "מסר חזק" למדינות אחרות ללכת בעקבותיה של נורבגיה ושל מדינות אחרות באירופה ולהכיר במדינה פלסטינית. "המטרה להקים מדינה פלסטינית שהיא אחידה פוליטית, ונובעת מהרשות הפלסטינית", הצהיר. "אנחנו מאמינים שפתרון שתי המדינות הוא אינטרס ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully