וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הכנסת מהציונות הדתית קרא לביטול תוכנית המיגון בצפון - ורץ להתחבא בממ"ד

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 20:51

ב-8 במאי, צבי סוכות קרא לעצור את תכנית "מגן לצפון" - שעלותה מיליארדים. "אם חלילה נמשיך כך נאלץ למגן את כל המדינה", הפציר. פחות מחודש אחרי, תועד מתחבא בממ"ד כשביקר בגליל העליון בזמן ירי. מדוע, אם כך, חש צורך לרוץ למיגון ולא נשאר בחוץ?

דיון בוועדה העוסקת באלימות "אנרכיסטים" בראשות ח"כ צבי סוכות/ערוץ הכנסת

ב-8 במאי התכנסה ועדת החוץ והבטחון לדיון שעסק במימוש תכנית "מגן לצפון", שאושרה בשנת 2018 בתקציב של 5 מיליארד שקלים למשך עשור. עד היום נבנו במסגרתה כאלף ממ"דים בלבד. ח"כ צבי סוכות, מהציונות הדתית, אחד מחברי הוועדה, ויו"ר ועדת המשנה שלה לענייני איו"ש, יצא כנגד תכנית המיגון וקרא לבטל אותה.

"אוי ואבוי לנו אם תושבי הצפון יחיו במציאות של התמגנות אין סופית", אמר. "אם אתם ואנחנו נעמוד היום מול ממשלת ישראל ונקבל מציאות שבה בשנים הבאות הצפון ימשיך להיות מאוים הממ"דים לא יעזרו לאף אחד", אמר בדיון. "היום ממגנים קילומטר מהגבול עכשיו מבקשים תשעה קילומטר ואם חלילה נמשיך כך נאלץ למגן את כל המדינה".

אלא שדיבורים לחוד ומעשים לחוד. הבוקר, כשהגיע סוכות לביקור בקיבוץ נאות מרדכי בגליל העליון, נקלע לאזעקה ומיהר למרחב המוגן. אחד התושבים, צילם אותו בממ"ד ופרסם סרטון ברשת, "אנחנו בנאות מרדכי, יש אזעקה, כלי טיס עוין", הסביר למצלמה. "לנו, התושבים, אין בעיה להיות בחוץ, כי אנחנו רגילים, אבל בואו תראו, יש לנו את ח"כ צבי סוכות, שמתחבא בממ"ד. אני בחוץ, אני לא חושש, כי אני רגיל".

ח"כ צבי סוכות בדיון ועדת המשנה של ועדת חו"ב לענייני אזור איו"ש בנושא "פעילות אלימה ומתסיסה של "אנרכיסטים" ביו"ש שמרכז חייהם אינו יו"ש", 12 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ צבי סוכות בדיון ועדת המשנה של ועדת חו"ב לענייני אזור איו"ש בנושא "פעילות אלימה ומתסיסה של "אנרכיסטים" ביו"ש שמרכז חייהם אינו יו"ש", 12 במרץ 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

"יש סוכות במטולה שלא פורקו תחת הממשלה שלך", פנה התושב לסוכות, "כי הם ברחו. אתה את הסוכה שלך בחווארה פירקת כבר? אלה החיים שלנו, צבי". "באתי כדי להבין מה עובר עליכם", השיב סוכות. "שמונה חודשים ואתה לא מבין מה קורה פה? הנה המסוק, אולי הכטב"מ יביא לך צל"ש".

בראיון ל-104.5FM, הכחיש סוכות את דבריו בוועדה. "לא אמרתי שאין צורך למגן, אמרתי שאם מדינת ישראל תשקיע בלהגן במקום להסיר את האיום התוצאה תהיה שנצטרך למגן את כל המדינה. הפתרון לאיום של חיזבאללה הוא להסיר את האיום - להילחם בו", חזר בו. "אני חושב שכמדיניות ממשלה אנחנו צריכים להגיד לתושבי הצפון אנחנו צריכים להילחם ולהסיר את האיום. מדינת ישראל צריכה להשקיע בהסרת האיום ופחות במיגון, כי ברגע שיש מיגון- פחות נלחמים".

עולה השאלה, אם אין צורך במיגון, מדוע רץ סוכות לממ"ד עם השמע ההתראה על כלי הטיס העוין ולא נשאר בחוץ? ומה היו עושים תושבי וילדי נאות מרדכי, שנמצאים 5 ק"מ מהגבול ולא פונו בהחלטת שר הבטחון, ללא מיגוניות וממ"דים? אולי הוא היה צריך לחוות את הסיטואציה על בשרו, כדי להבין עד כמה חשובה תכנית "מיגון הצפון" ולמה חייבים ליישם אותה עד השקל האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully