וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד יחידה בשב"ס על הפעילות נגד עברייני מין: "אם זהותם הייתה נחשפת לא היו מעסיקים אותם"

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 12:44

מפקד יחידת צור סג"ד אלישב סאסי שיתף בפעילות המוגברת שביצעה היחידה בל"ג בעומר, במהלכה נעצרו 8 מפוקחים שנמצאו מפרים את הצו. "היה פיקוח הדוק, חקירות סמויות", טען, והוסיף: "ברור שכאבא לילדים הייתי רוצה לדעת אם מי עבריין מין, אבל האינטרס הציבורי הוא אחר"

פרשייה חמורה של ביצוע עבירות מין בקטינות, ע"י תושב מרכז הארץ, בזמן שהיו תחת השפעת סמים מסוכנים שסיפק לה/משטרת ישראל

אחרי מבצע רחב היקף של מפקחי יחידת צור בל"ג בעומר בעשרות מוקדים מרובי קהל ברחבי הארץ אחר עברייני מין משחוררים וסיכולם, שיתף בראיון לוואלה מפקד יחידת צור של שב"ס, סגן גונדר אלישב סאסי על הפעילות. בין היתר, התיייחס לסיכונים שעולים מעברייני מין בזמן המלחמה המתנהלת כבר 8 חודשים.

"נדרשנו לעשות התאמות הקשורות לביטחון אנשינו, בפעילויות באזורי סיכון ובעבודה מעבר לקו הירוק", אמר סג"ד סאסי, והוסיף, "כל התחככות עם אוכלוסיה עוינת, נדרשנו לשפר את אמצעי המיגון שלנו וכן את את יכולת התגובה והתגוננות שלנו. צוותים שעובדים בדרום הארץ מסתובבים ברכב עם אמצעי מיגון גם נגד ירי רקטי וגם אל מול היתקלויות ירי".

הגידול בכמות העצורים וגל שחרורי שליש לאסירים נוכח המלחמה ומצוקת הכליאה כמעט ולא השפיע על פעילות היחידה. זאת, בין היתר בשל הווטו שניתן על שחרור של אסירים עברייני מין. אף על פי כן, ישנו אתגר נוסף הניצב אל מול מפקחי יחידת צור, והוא פיקוח על עברייני מין משוחררים שנמצאים בתנועה מאז פרוץ המלחמה, כשחלקם פונו מביתם מהצפון והדרום לבתי מלון של מפונים.

"יש לנו פיקוח הדוק אחר מיקום של כל מפוקח שפונה ב-7 באוקטובר", הבהיר סג"ד סאסי, "אנחנו יודעים בדיוק באיזה בית מלון או אכסניה הוא שוהה, וזה לא מסתכם בכך. כל תכנית הפעולה אל מול אותו מפוקח עוברת התאמות מיוחדות לביצוע בהתאם למקום שבו הוא נמצא. זה לא פשוט, יש פה עצימות הרבה יותר גבוהה ושמירה על חשאיות וסודיות, כי בבתי מלון של מפונים יש הרבה ילדים. אני יכול להבטיח שמבוצעות עשרות פעולות סמויות וגלויות בכל מקום, בחדר האוכל, בבריכה, וסוגרים את המפוקח כל הזמן עד לרגע שהוא יחזור לביתו ולשגרה. כל זמן שהוא תחת הפיקוח שלנו נפעל ונעשה כל שביכולתנו בכדי לשמור על הציבור מפני כל מפוקח ומפוקח".

ניידת משטרה. דוברות המשטרה, אתר רשמי
"אם זהות המפוקחים הייתה נחשפת לא היו מעסיקים אותם"/אתר רשמי, דוברות המשטרה

על פעילות היחידה בשבוע האחרון הוסיף מפקד היחידה כי התבצע "מבצע גדול לפיקוח על עברייני מין בקהילה שסיימו לרצות את עונשם. בין המגבלות המוטלות עליהם גם אי החזקת מוצר מחשב ושהות בקרבת קטינים".

כמו כן, התייחס לחג שהתקיים בסוף השבוע שעבר. "לקראת ל"ג בעומר יצאו עובדי היחידה לשטח, נוכח התכנסויות מרובות קהל וקיים חשש שהם ינצלו את ההמולה ויחפשו את הטרף הבא, ילד או ילדה, כדי לפגוע בהם. זה יותר קל, שם קל להם לבצע את התקיפה", אמר. "ריכזנו את המאמצים בכל רחבי הארץ אל מול עשרות מפוקחים, כשרוב הפעולות שביצעו היו סמויות. בסיום החג נעצרו 8 עברייני מין שהפרו את צו הפיקוח, בין היתר בגין הפרות של צריכת אלכוהול וסמים, חלקם הימצאות עם קטינים ועוד".

חגיגות ל"ג בעומר 2023. ראובן קסטרו
"היה חשש שהם ינצלו את המולת ל"ג בעומר ויחפשו את הטרף הבא"/ראובן קסטרו

בשנת 2010 היו כ-800 עברייני מין משוחררים תחת מעקב היחידה, כשבשנת 2024 מספר המפוקחים עלה ל-1,200 וביחידה פועלים לכיסוי מקסימלי של כל אחד ואחד מהמפוקחים, "היחידה יודעת לעבוד עם הסד"כ הקיים אל מול מספר המפוקחים בצורה המיטבית ביותר שיש תוך שימוש והפעלה הן של אמצעים טכנולוגיים והן של אמצעים סמוים כאלה ואחרים, שהם מכפילי כוח לפעילות היחידה".

האם לא נכון להקים מרשם ציבורי על עברייני מין ששוחררו מהכלא, שהציבור ידע להזהר?

"ברור שאני כאבא לילדים הייתי רוצה לדעת האם השכן שלי עבריין מין בכדי להשמר ולהיזהר", השיב סאסי. "מצד שני, כגורם מקצועי שבעצם עוסק בתחום של עבירות מין מכל ההיבטים, יש לי אינטרס מובהק שהמפוקחים שלי יעבדו, ינהלו שגרת יום, שיהיה לו מקום מגורים מסודר, וזה אינטרס ציבורי. מדוע? כי עבריין מין, מפוקח, שאין לו מסגרת ואין לו עבודה, יעסוק כל היום בתחום של עבירות מין. המסוכנות המינית שלו תהיה גבוהה, כאשר הוא במסגרת ובעבודה מסודרת יש לו מה להפסיד, ואני יכול לפקח עליו יותר טוב. יש עם מי לדבר, אני יכול להכניס אותו לטיפול, אני יכול לדעת איפה הוא בזמן נתון.

אם זהותם היתה נחשפת אף אחד לא היה רוצה להשכיר להם דירה, אף אחד לא היה נותן להם עבודה ואף אחד לא היה רוצה שהם יסתובבו לו בין הרגליים. לכן יש יתרון מובהק שזהותם חסויה. כמובן שיש יתרון על חשיפתם, שכולם ידעו ויזהרו מפניו, אבל לצערי החסרונות עולים על היתרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully