וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשיא על מים סוערים": הנשיא ריבלין כותב ספר

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 11:08

הנשיא התשיעי הגיש לאישור ועדת השרים הממשלתית לפרסומים ספר פרי עטו, תחת הכותרת "נשיא על מים סוערים - שם זמני". הכותרת עשויה לרמז על תוכן הספר ועל הסערות הפוליטיות שליוו את כהונתו של הנשיא, בהם היחסים העכורים עם רה"מ נתניהו והביקורת על הימין הקיצוני

ריבלין על נתניהו, באדיבות כאן 11/מעריב

נשיא המדינה לשעבר, ראובן ריבלין, כותב ספר על תקופתו בבית הנשיא, והגיש אותו באחרונה לאישור ועדת השרים הממשלתית לענייני פרסומים. כך נודע לוואלה. הספר הוגש תחת הכותרת "נשיא על מים סוערים - שם זמני", מה שעשוי לרמז על תוכנו שכן רוב הסערות הגדולות שהיו לריבלין בתקופת כהונתו נגעו ליחסיו עם הימין, שזעם עליו בשל התבטאויותיו, וראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתנגד מלכתחילה לבחירתו לתפקיד והיה ביחסים עכורים איתו למשך רוב תקופת כהונתם המשותפת.

ריבלין כיהן כנשיא העשירי של ישראל בין השנים 2014-2021 אחרי קריירה ארוכה בכנסת ובממשלה בשורות הליכוד. עם זאת, כנשיא, נקט בטון ביקורתי מאוד כלפי תופעות של פילוג וקיטוב, הקצנה ושחיתות, ונכנס לעימותים רבים עם נתניהו ומפלגתו לשעבר שהיתה בשלטון. הנאום המכונן של תקופת כהונתו, "נאום השבטים" בכנס הרצליה 2015, נחשב היום לכמעט נבואי שכן הוא הזהיר מהאיום של הפיצול הפנימי והחברתי על מדינת ישראל. באותו חודש חולל סערה וזעם בימין כאשר גינה את הפיגוע שביצעו מחבלים יהודים בדומה בנאום שנודע בשורה "בני עמי בחרו בטרור".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורה"מ בנימין נתניהו בעצרת יום השואה והגבורה ביד ושם, 7 באפריל 2021. ראובן קסטרו
ידעו יחסים עכורים. ריבלין ונתניהו/ראובן קסטרו

במשך רוב תקופת כהונתו נתניהו כיהן כראש הממשלה והיחסים בין השניים היו קרים ועכורים ובתקופות ארוכות אף היו בנתק. לא אחת היה יעד למתקפות קשות של שרים וחכים בליכוד. בנאום שנשא בפתיחת כנס החורף של הכנסת באוקטובר 2017 אמר: "אנו עדים היום לרוחות של מהפכה או הפיכה שנייה. הפעם, שלטון הרוב הוא השליט הבלעדי ותחת הפיכה זו הכל הופך פוליטי".

לאחר שהחלו החקירות הפליליות של ראש הממשלה, נתניהו חשד בריבלין כי הוא מתכנן לעשות לו "פוטש" ולהדיחו מהשלטון אבל ריבלין, שכיהן כנשיא גם במשך ארבע מערכות בחירות סוערות, העניק לו את המנדט להרכבת הממשלה ולא נקט עמדה בסוגיית כתבי האישום. הוא אף לקח חלק פעיל בהקמת ממשלת נתניהו-גנץ אחרי הבחירות השלישיות כאשר יזם את מודל הממשלה הפריטטית.

מטעמו של ריבלין לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully