וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ביקרו את נתניהו - והאב השכול שנפסל כי ביקר את הממשלה הוזמן מחדש לנאום בטקס

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 20:15

חבר הכנסת לשעבר שי חרמש, שבנו עומר נרצח ב-7 באוקטובר, נפסל מהקראת יזכור בטקס יום ירושלים בגבעת התחמושת, שם לחם בעת שירותו הצבאי. השרים גנץ וברקת תקפו את ההחלטה: "פירוק יסודות החברה הישראלית". זמן קצר לאחר מכן, לשכת רה"מ הודיעה כי חרמש הוזמן מחדש

בווידאו: איזנקוט: "ניצחון מוחלט זה סלוגן. נתניהו נכשל בביטחון ובכלכלה"/צילום: כנס מאיר דגן- המכללה האקדמית נתניה

ביקורת קשה במערכת הפוליטית התעוררה היום (שישי) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - לאחר שנודע כי חבר הכנסת לשעבר שי חרמש, ששכל את בנו עומר ב-7 באוקטובר, נפסל מהקראת יזכור בטקס יום ירושלים הקרוב בגבעת התחמושת, שם לחם בעת שירותו הצבאי, בשל מאמר ביקורתי שכתב נגד הממשלה.

יושב ראש המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, קרא לנתניהו לבטל את ההחלטה ואמר כי פסילתו של חרמש היא "שפל חסר תקדים". "ראש הממשלה, אני קורא לך לצלצל אליו, להתנצל ולהודיע שהוא יישא את התפילה בטקס. הכנסת שיקולים פוליטיים אל השכול - היא פירוק היסודות הקדושים ביותר של החברה הישראלית".

השר ניר ברקת מהליכוד קרא גם הוא לנתניהו לחזור בו מההחלטה "ההזויה" ושיגר התנצלות לחרמש על ההתערבות הפוליטית. "שי חרמש, האב השכול ולוחם בצנחנים שאיבד את בנו עומר בטבח ראוי לקרוא את תפילת היזכור בגבעת התחמושת לזכרם של חבריו משחררי ירושלים וכל הקורבנות".

זמן קצר לאחר מכן, לשכת רה"מ הודיעה כי חרמש הוזמן מחדש. "לאחר הפרסומים, הבאתי את הנושא לידיעתו של ראש הממשלה נתניהו ובהנחייתו פניתי למערך הטקסים בבקשה לאפשר למר שי חרמש לשאת את תפילת יזכור בטקס בגבעת התחמושת", כתב מזכיר הממשלה יוסי פוקס. על אף ההתנערות שלו פוקס עצמו הוא שהודיע למנהלי הטקס כי חרמש לא יוכל להופיע בטקס בשל דברים שכתב.

מוקדם יותר היום, לפני הודעת מזכיר הממשלה, בבית הנשיא פנו למארגני הטקס לציון יום איחוד ירושלים בגבעת התחמושת במטה ההסברה לבירור והבהרות בנושא השתתפותו של שי חרמש בטקס, והעבירו מסרים כי הנשיא הרצוג עשוי להחרים את הטקס במידה והשתתפותו של חרמש לא תאושר.

חבר הכנסת שי חרמש בוועדת החוקה, מאי 2012. מגד גוזני
חבר הכנסת שי חרמש בוועדת החוקה, מאי 2012/מגד גוזני

ברקת הוסיף כי "ההתערבות הפוליטית נגד אב שכול היא חרפה ושבירת כל כללי המוסר והכבוד הישראליים כלפי משפחות שכולות. אני קורא ללשכת רה"מ לחזור בה מההחלטה ההזויה נגד האב השכול כראש העיר ירושלים, קצין בחטיבת הצנחנים וכחבר הממשלה אני מתנצל בפני שי חרמש ומשפחתו על ההתנהלות המביישים. זכותו של אב שכול להעביר ביקורת על נבחרי הציבור וזכותו לקרוא תפילת יזכור לזכר בנו ויתר והנופלים".

הידיעה על פסילתו של חרמש פורסמה לראשונה בטורו של הכתב נחום ברנע בידיעות אחרונות, לפיה, לקראת הטקס ביום ירושלים, מנהלי אתר גבעת התחמושת העבירו את שמו של חרמש למרכז ההסברה ואף פנו למזכירות הממשלה לאישור, אך התשובה היתה שלילית מאחר שחרמש כתב ב"הארץ" מאמר ביקורתי נגד נתניהו. בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הפרסום ומסרו כי לשכת ראש הממשלה ומזכירות הממשלה כלל לא התערבו בנושא הטקס בגבעת התחמושת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully