וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד ההגנה הצרפתי: בגלל פעולות צה"ל ברפיח - ישראל לא תשתתף בתערוכה ביטחונית ביוני

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 18:53

לפי הודעת המשרד, החברות הישראליות לא יהיו נוכחות בתערוכת הנשק יורוסאטורי, שכן התנאים להשתתפותן בתערוכה אינם מתאימים עוד, לאור הקריאה של הנשיא מקרון להפסיק את הפעולה הישראלית ברפיח

נאום מצולם של נשיא צרפת עמנואל מקרון בעצרת להשבת החטופים/מטה המשפחות

משרד ההגנה הצרפתי הודיע: הנשיא מקרון החליט שבשל פעולות צה"ל ברפיח - ישראל לא תשתתף בתערוכה הביטחונית יורוסאטורי שתתקיים ביוני. בהודעת משרד החוץ הצרפתי נאמר: "לבקשת הרשויות הצרפתיות, חברות ישראליות לא יהיו נוכחות ביורוסאטורי, תערוכת ההגנה והביטחון העולמית שתיפתח בפריז ב-17 ביוני. החברות הישראליות כבר לא עומדות בתנאים של התערוכה הצרפתית, בהקשר לעובדה שנשיא צרפת קורא להפסקת הפעולה הישראלית ברפיח".

עוד נמסר בהודעה: "בהתאם להצהרות הנשיא, יש צורך דחוף להגיע להפסקת אש שתבטיח את ההגנה של האוכלוסייה בעזה, את שחרור החטופים ואת הגישה המלאה לסיוע הומניטרי".

השר בני גנץ שוחח הערב עם ראש ממשלת צרפת גבריאל אטל. הוא קרא לראש הממשלה הצרפתי לפעול בכדי שצרפת תבחן מחדש את ההחלטה לאסור על הגעת המשלחת הישראלית לתערוכת הנשק, שלדבריו היא "בלתי מתקבלת על הדעת ומהווה פרס לטרור".

נאום מצולם של נשיא צרפת עמנואל מקרון בעצרת להשבת החטופים. ללא, מערכת וואלה
נאום מצולם של נשיא צרפת עמנואל מקרון בעצרת להשבת החטופים/מערכת וואלה, ללא

השבוע אמר עמנואל מקרון, אחרי הפגיעה במחנה העקורים ברפיח שגרמה לעשרות הרוגים, שהוא "זועם על המתקפות הישראליות" והוסיף "הפעולות האלה חייבות להיפסק. אין מקומות בטוחים לפלסטינים ברפיח". הוא קרא להפסקת אש ולעמידה בתנאי החוק הבינלאומי. צרפת גם אמרה לאחרונה שהיא תומכת בעצמאותו של בית הדין הפלילי הבינלאומי בקשר להוצאת צווי מעצר לבכירים ישראלים.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully