וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשידור חי: איש ימין קיצוני נדקר בגרמניה, שוטר נפצע אנושות

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 19:15

מיכאל שטורצנברגר, פוליטיקאי לשעבר וחבר בארגון המתנגד לאסלאם, הותקף בכיכר בעיר מנהיים לפני עצרת פוליטית שהועברה ביוטיוב. הדוקר הצליח לפגוע באנשים נוספים לפני שנורה על ידי המשטרה. "התקיפה תוכננה זמן רב מראש"

בווידאו: גרמניה: פוליטיקאי המתנגד לאסלאם נדקר, התוקף נורה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

איש ימין קיצוני נפצע היום (שישי) מדקירות בכיכר בעיר מנהיים שבגרמניה, יחד עם כמה אנשים נוספים, בהם שוטר. התקיפה, שבה נפצע הפוליטיקאי לשעבר האנטי-מוסלמי מיכאל שטורצנברגר, תועדה בשידור חי שהועבר ביוטיוב מעצרת נגד האסלאם ימים לפני הבחירות לפרלמנט האירופי.

המשטרה בעיר שבדרום-מערב גרמניה הודיעה במהלך האירוע על "מבצע משטרתי גדול" בכיכר השוק ומסוק חילוץ נשלח לזירה. התוקף, שזהותו טרם התבהרה, הספיק לפצוע אנושות שוטר שהגיע לזירה אחרי שהסתער על שטורצנברגר , בטרם נורה על ידי שוטרת ונפצע.

בתיעוד נראה שטורצנברגר נדקר פעמים רבות ברגלו, כשכמה עוברי אורח ניסו לבלום את התוקף. הוא הצליח להשתחרר ודקר שוטר בגבו לפני שנורה על ידי אחת מחברות כוח המשטרה שהקיפה אותו ונפל על הקרקע.

אירוע הדקירה בעיר מנהיים בגרמניה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אירוע הדקירה בגרמניה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אירוע הדקירה בגרמניה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אירוע הדקירה בגרמניה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארגונו של שטורצנברגר , תנועת האזרחים פקס אירופה האנטי-אסלאמית, אמר כי הוא נפצע קשה. כמה חברים נוספים בארגון נפצעו אף הם. עמיתתו סטפני קיזינה אמרה לעיתון ששטורצנברגר צריך לעבור ניתוח, אך חייו לא היו בסכנה. "התקיפה התרחשה עוד לפני שהאירוע התחיל, היא כנראה תוכננה זמן רב מראש", אמרה.

ה"בילד" תיאר את שטורצנברגר, פוליטיקאי לשעבר, כבעליו של בלוג אסלאמופובי. הוא נמצא תחת מעקב שירותי ביון הפנים של באווריה, שסיווגו את ארגונו כ"אסלאמופובי". הוא בעבר עמד בראש מפלגת ימין קיצוני קטנה, שהתפרקה ב-2016, ובעבר היה חבר בסניף הבווארי של המפלגה השמרנית, שאותו עזב לפני שסולק משורותיו.

"התמונות ממנהיים נוראיות", כתב הקנצלר אולף שולץ ב-X. "אלימות היא לחלוטין לא מקובלת בדמוקרטיה שלנו, העבריין חייב להיענש בחומרה", הוסיף שולץ, על רקע גל של אלימות פוליטית שחווה המדינה בחודשים האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully