וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 גופות חטופים חולצו, מאות מחבלים חוסלו: צה"ל יצא מגב'אליה

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 11:16

במהלך הלחימה בג'באליה השיבו כוחות אוגדה 98 שבעה חטופים לקבורה בישראל, חיסלו מאות מחבלים והשמידו מערכי טרור של חמאס. בשבוע הראשון של התמרון היו 341 אירועי נ"ט ומטענים, בהמשך החלו גם הקרבות פנים אל פנים. עשרה לוחמים מהאגודה נפלו בקרבות

בווידאו: תיעוד מהמנהרות והפירים שנחקרו על ידי כוחות צה"ל בג'באליה/צילום: דו"צ

אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס יוצאת מרצועת עזה, ומסכמת את הלחימה בג'באליה במהלכה השיבה לקבורה בישראל 7 חטופים, הרגה מאות מחבלים ואיתור והשמידה של מערכי תת קרקע. בשבוע הראשון של התמרון היו 341 אירועים מבצעים מנ"ט ומטענים, ופחות אירועי ירי של פנים מול פנים. כמו כן, במהלך הלחימה היו עשרה חללים לאוגדה 98.

מצה"ל נמסר כי בעל קרקע, הכוחות חיסלו מאות מחבלים בקרבות עצימים והיתקלויות מטווח קרוב והשמידו עשרות תשתיות טרור ומתחמי לחימה. הכוחות איתרו מאות אמצעי לחימה ובהם נשקים, מטענים, רימונים, תחמושת ועוד. בנוסף אותרו והושמדו מספר סדנאות משמעותיות לייצור אמל"ח. כחלק מפירוק היכולות של ארגון הטרור חמאס הלוחמים פשטו על מספר רב של מתחמי שיגור רקטות, והשמידו משגרים מוכנים להפעלה.

אמצעי לחימה שאותרו במנהרה במרחב ג'באליה, 31 במאי 2024. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו במנהרה במרחב ג'באליה, 31 במאי 2024/דובר צה"ל
המנהרות שאותרו במרחב ג'באליה בעזה, 31 במאי 2024. דובר צה"ל
המנהרות שאותרו במרחב ג'באליה בעזה, 31 במאי 2024/דובר צה"ל
המנהרות שאותרו במרחב ג'באליה בעזה, 31 במאי 2024. דובר צה"ל
המנהרות שאותרו במרחב ג'באליה בעזה, 31 במאי 2024/דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו במנהרה במרחב ג'באליה בעזה, 31 במאי 2024. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו במנהרה במרחב ג'באליה בעזה, 31 במאי 2024/דובר צה"ל

בתת קרקע, הכוחות איתרו, חקרו והשמידו למעלה מעשרה קילומטרים של תוואי תת-קרקע. הלוחמים נטרלו מטענים במנהרות ואיתרו בהן אמצעי לחימה ומידע מודיעיני על ארגון הטרור חמאס. כחלק מהמערכה התת קרקעית חוסל מג"ד בית חאנון ומחבלים נוספים ששהו עימו.

במאמץ האש, בהכוונת מכלול האש של אוגדה 98 בוצעו יותר מ-200 תקיפות אוויריות בסמיכות לכוחות המתמרנים, במהלכן חוסלו עשרות מחבלים, רובם בדרג הפיקוד בחמאס והושמדו עשרות תשתיות טרור ומחסני אמצעי לחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully