וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל התעקשות סמוטריץ': עיכובים ברכש ביטחוני עבור צה"ל

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 21:21

לפי גורמי ביטחון, כתוצאה מהתעכבות השר במתן אישור להזמנות הציוד החיוני, יש עיכוב בתחמושת בחיל האוויר ובמיירטים לסוללות כיפת ברזל. סמוטריץ' סירב לאשר את ההזמנות כל עוד דרישותיו הנוגעות לסמכויות ביהודה ושומרון לא ימולאו

סמוטריץ': אם חיזבאללה לא ייענה לדרישותינו- עלינו לצאת למתקפת נגד בעומק לבנון/מערכת וואלה

התעקשותו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והעימות הפוליטי בינו לבין שר הביטחון יואב גלנט, הובילו לעיכובים ברכש ביטחוני בתחום המיירטים והתחמושת - כך נודע לוואלה.

בחודשים האחרונים ניהל סמוטריץ' ויכוח פוליטי עם גלנט, במהלכו דרש להקים ועדה שתיבחן את תקציב הביטחון ותפיסת הביטחון של צה"ל. לשיטתו - כל עוד דרישותיו הנוגעות לסמכויות ביהודה ושומרון לא ימולאו, הוא ימשיך לעכב את האישורים והתקציב לרכש.

גורמי ביטחון טוענים, שכתוצאה מעיכוב באישורים, כבר נראים עיכובי ברכש תחמושת. למשל, הזמנת מרכיבי תחמושת עבור חיל האוויר עוכבה לחתימה במשך 49 ימים. דוגמה אחרת היא הזמנת מיירטים לסוללות כיפת ברזל, שעוכבה לחתימה במשך 40 ימים.

בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
עיכובים ברכש ציוד צבאי בשל התעקשותו. סמוטריץ'/פלאש 90, חיים גולדברג

הציוד הנחוץ לצה"ל התעכב בזמן מלחמה בשביל ששר האוצר יקבל סמכויות ביהודה ושומרון, סיכמו זאת גורמי הביטחון. עוד הוסיפו כי מערכת הביטחון התפשרה כדי לא לתקוע קבלת רכיבים חיוניים להצטיידותה.

מסביבת השר נמסר: "בניגוד לטענות השקריות של משרד הביטחון, אין ולא היה שום מגבלה על רכש הנדרש באופן מידי לצרכי המלחמה. עם זאת שר האוצר לא מתכוון לאפשר למערכת הביטחון להמשיך להשתולל עם תקציבי עתק בצורה בזבזנית, לא יעילה ולא שקופה וללא הפקת לקחים אמיתית מאירועי 7 באוקטובר ומחודשי המלחמה הרבים. שר האוצר עמד על דרישתו להקמת ועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון ולהקמת מנגנוני פיקוח ובקרה על תקציבי העתק של צה"ל ומערכת הביטחון. זו חובתו לכלכלה וחובתו לביטחון ישראל. עצוב שמה שכופף בסוף את צה"ל ומערכת הביטחון זו סוגיית הפנסיות ולא צרכי הביטחון עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully