וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: לא נסכים לנהל מו"מ אם ישראל תמשיך במלחמה

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 20:52

חמאס הודיע כי הוא קיבל מהמתווכות את תגובת ישראל להצעה בנוגע להפסקת אש בעזה. "הודענו למתווכות כי אנו מוכנים לשוב למו"מ על הסכם כולל שיכלול חילופי אסירים אם ישראל תפסיק את המלחמה בעזה", נמסר. "לא נסכים לנהל מו"מ אם ישראל תמשיך במלחמה"

בווידאו: הרמטכ״ל ברפיח: ״לפרק את חמאס לחלוטין זו משימה לאומית של מדינת ישראל״/צילום: דו"צ

חמאס הודיע הערב (חמישי) כי הוא קיבל מהמתווכות את תגובת ישראל להצעה בנוגע להפסקת אש בעזה. "הודענו למתווכות כי אנו מוכנים לשוב למו"מ על הסכם כולל שיכלול חילופי אסירים אם ישראל תפסיק את המלחמה בעזה", נמסר. "לא נסכים לנהל מו"מ אם ישראל תמשיך במלחמה".

ישראל העבירה ביום שני האחרון למתווכות קטאר ומצרים וכן לארצות הברית עמדה רשמית, כתובה ומעודכנת לגבי העסקה לשחרור החטופים, כך לפי מקורות בוושינגטון. העמדה הכתובה היתה מפורטת והרחיבה על העקרונות הכלליים שראש המוסד דדי ברנע מסר לראש ממשלת קטאר במהלך הפגישה בפריז ביום שישי האחרון. ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני נפגש עם נציגי חמאס בדוחא והעביר להם את הצעת ישראל, שהיום הגיבו בשלילה.

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023. רויטרס
"לא נסכים לנהל מו"מ אם ישראל תמשיך במלחמה". מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר/רויטרס

העמדה הישראלית המעודכנת כוללת נכונות להתגמש בנוגע למספר החטופים החיים שישוחררו בשלב הראשון וההומניטארי של העסקה, וכן נכונות לדון על דרישת חמאס ל"שקט מתמשך" ברצועת עזה.

בשבת האחרונה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אף אמר בטקס סיום קורס קצינים באקדמיה של צבא ארה"ב כי הם "עובדים על הפסקת אש מיידית בעזה שתחזיר את החטופים הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully