וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר הגיע למצעד הגאווה בירושלים, והתקבל בקריאות 'בושה'

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 22:16

המצעד התקיים זו השנה ה-22 תחת הכותרת "BORN TO BE FREE". הקהל התבקש שלא להשמיע מוזיקה לאורך המסלול. בנאומו במצעד, ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס למאבק לשוויון בצל המלחמה, "לא רק על חייה של מדינת ישראל אנחנו נלחמים, אלא גם על השאלה איזו מדינה תהיה פה"

בווידאו: אלפים משתתפים במצעד הגאווה בירושלים/צילום: יותם רונן

מצעד הגאווה והסובלנות התקיים הערב (חמישי) בירושלים, ונערך זו השנה ה-22 תחת הכותרת "BORN TO BE FREE", ובהתאם לרוח התקופה ובקריאה להשבה של 125 החטופות והחטופים הביתה. אחרי הטענות ל"אי תפקוד", המפכ"ל קובי שבתאי ירד לשטח וסייר בתוואי מצעד הגאווה בירושלים. גם השר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לגן הפעמון בירושלים והתקבל בקריאות "בושה" לעברו. מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, בחר לעזוב את חפ"ק המשטרה עם הגעתו של השר בן גביר למקום.

המצעד התקיים במסלול הצעידה המסורתי, אך הקהל התבקש שלא להשמיע מוזיקה לאורך המסלול. כמו כן, לשלטי ודגלי הגאווה צורפו גם דגלים צהובים ודגלי המאבק להחזרת החטופים. בבית הפתוח בירושלים חולקו לצועדות ולצועדים צמידי זיהוי צהובים במקום, וקוראים לצעוד באופן שלוקח בחשבון את רגישות התקופה, ובקריאה להחזרת החטופים. המצעד צועד כעת מגן הפעמון לגן העצמאות בירושלים והוא יתקיים בתיאום ובאישור של מחוז ירושלים במשטרת ישראל.

מצעד הגאווה, ירושלים, 1 ביוני 2023. ינון שלום יתח
מצעד הגאווה, ירושלים, 1 ביוני 2023/ינון שלום יתח

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נאם במצעד הגאווה והתייחס למאבק לשיוויון של הקהילה הגאה בצל המלחמה, "אנחנו לא נאבקים פה רק על זכויות הקהילה, אנחנו נאבקים על הזכות להיות עם חופשי בארצנו", אמר. "אין דבר כזה חופש רק לסוג אחד של אנשים. אין דבר כזה חופש רק למגזר אחד, מגדר אחד, נטיה מינית אחת. באנטישמיות צריך להלחם, בדיוק כמו שבשנאת להט"בים צריך להלחם. זה בדיוק אותו דבר. לשנוא יהודים ולשנוא להט"בים זה בדיוק אותו דבר. זה לשנוא אנשים לא בגלל משהו שהם עשו, אלא בגלל מה שהם. המצעד חשוב השנה יותר מאי פעם. פה אנחנו נזכרים שלא רק על חייה של מדינת ישראל אנחנו נלחמים, אלא גם על השאלה איזו מדינה תהיה פה. מה הערכים שלה. במה היא מאמינה".

מנכ"לית האגודה למען הלהט"ב יעל סיני ביבלש התייחסה לחברי הקהילה הגאה שנלחמים כעת בעזה ובגזרה הצפונית: "אנחנו צועדים ועבור שוויון בחיים ללהט"בים שבימים הקשים שידענו נאבקו למען המדינה וחזרו הביתה למציאות בה הם אזרחים סוג ב'. לא נקבל מציאות שבה אנחנו מספיק טובים כדי למות למען המדינה, אבל לא טובים מספיק כדי לחיות בה בשוויון ובביטחון. לכולנו מגיע לחיות במדינה חופשית עם ביטחון אישי לכולם ולכולן ואנחנו כאן כדי להביא את התקווה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מצעד הגאווה בירושלים, שנת 2024. האגודה למען הלהט"ב, אתר רשמי
מצעד הגאווה בירושלים, שנת 2024/אתר רשמי, האגודה למען הלהט"ב

היערכות המשטרה וחסימת רחובות

  • כאלפיים שוטרים של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב גלויים וסמויים, בסיוע כוחות תגבור ומתנדבים, פעלו לאורך ציר הצעדה, בשטחי הכינוס וברחובות הסמוכים, לשמירה על ביטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה.
  • החל מהשעה 14:00 לערך, נסגרו לתנועה הרחובות בתווי הצעדה: קרן היסוד, פלומר, קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל. כמו כן נסגרו לתנועה גם הרחובות המובילים אליהם, בהם: אגרון, אלחנן, שלום עליכם, מאפו, אחד העם, עזה (מארלוזרוב עד כיכר פריז), שמואל הנגיד, אבידע, קק"ל, ההסתדרות, המלך דוד מצומת פלומר, דוד מרכוס, ז'בוטינסקי עד דוד המלך, יצחק קריב, דוד רמז, אמיל בוטה ואליהו שמע.
מצעד הגאווה,ירושלים, 30 במאי 2024. רוני כנפו
מצעד הגאווה,ירושלים, 30 במאי 2024/רוני כנפו

ונתן ולפר, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות אמר בנאומו: "לבית הישראלי שלנו יש הרבה מה ללמוד מהבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, מהקהילה הגאה בבירה.
הגיע הזמן שבבית הישראלי יהיה מקום לכולם ולכולן. גם כשקצת צפוף, וגם כאשר המשאבים מוגבלים. בית שהמחלוקות, אי-ההסכמות והכעסים בו, גם אם הם קשים, הם לשם שמים ומנוהלים מתוך כבוד. אי אפשר לדבר על תקומת הבית, כל עוד 125 אחים ואחיות שלנו עדיין נמצאים ונמצאות בשבי. אי אפשר לדמיין עתיד טוב יותר עד שהם לא חוזרים. אי אפשר לדמיין עתיד בכלל."

נילי מדרר, מנכ"לית הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות התייחסה גם היא למורכבות של קיום מצעד גאווה השנה: "זו אינה שנה רגילה, ומתוך הייאוש והכאב, דבר מרכזי הלך והתבהר - התרופה לכאב, לעצב ולאובדן - היא הקהילה. כשם שיש לנו את האחריות להיאבק על זכויותנו כקהילה גאה, כך חלה עלינו החובה המוסרית להיאבק עבור שחרור החטופות והחטופים. חירות היא בסיס, תשתית, נקודת המוצא. שנקודם מדיניות של חירות לכל, שוויון זכויות מלא, וביטחון!"

לו"ז המצעד:

  • 15:00 - פתיחת שערים ובמת פתיחה בגן הפעמון.
  • 16:30 - במת הפתיחה.
  • 17:00 - הזנקת מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים.
  • 19:00 - עצרת בגן העצמאות.

מסלול המצעד:

הצעד יצא מגן הפעמון לכיוון כיכר פריז, דרך הרחובות קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל ועד לגן העצמאות.

מצעד הגאווה, ירושלים, 1 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד הגאווה, ירושלים, 1 ביוני 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

כניסות לגן הפעמון: רחוב עמק רפאים (חניון), כיכר פלומר, ורחוב זבוטינסקי (צמוד למלון ענבל).

כניסות לאחר תחילת הצעידה: קרן היסוד-רמב"ן (כיכר פריז), רחוב הלל פינת ההסתדרות וגן העצמאות.

מצ"ב מפת מסלול המצעד.

במצעד ישתתפו וישאו דברים: עומר אוחנה (שאיבד את ארוסו, רס"ן שגיא גולן, בקרב על קיבוץ בארי), נדב רודאיף, בנו של החטוף ליאור רודאיף שגופתו מוחזקת בעזה. אילה מצגר, כלתו של יום מצגר שנחטף לעזה. נציגים ממשפחות החטופים, שילה ויינברג, יו"ר עמותת "טרנסיות ישראל" וחברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל. בבמת הפתיחה וההזנקה בגן הפעמון ישא דברים ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully