וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעולי פנים ירו על בית - תושבי הכפר תפסו אותם והסגירו אותם למשטרה

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 22:24

כתב אישום הוגש נגד ארבעה צעירים מאום אל פחם שהיו מעורבים בירי לעבר בית בבועינה-נוג'ידאת בגליל התחתון. בעת שניסו להימלט - הם נתקעו בסימטה ותושבי המקום היו אלה שתפסו אותם - והסגירו אותם. המשטרה: "התושבים נתנו אמון במערכת החוק שתמצה את הדין"

בווידאו: הנאשמים בירי מסתבכים עם מכוניתם בסימטה בכפר בועינה-נוג'ידאת/צילום: מצלמת אבטחה

ארבעה צעירים מאום אל פחם שהגיעו לירות על בית בכפר בועינה-נוג'ידאת, הסתבכו בסימטה בכפר ונתפסו על ידי תושבי המקום שהעבירו אותם לידי המשטרה. בשבוע שעבר הוגשו לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום בגין עבירות נשק נגד הארבעה. במשטרה מציינים את המקרה כביטוי לאזרחות טובה, ולמעורבות של החברה הערבית בניסיון למגר את הפשע שפוגע קשות ביישובים הערביים בישראל.

המקרה אירע לפני חודש. מכתב האישום עולה שארבעת הצעירים, בני עשרים מאום אל פחם, הגיעו בשתי מכוניות לבועינה-נוג'ידאת שבגליל התחתון. הארבעה, זוג התאומים עזאלדין ועלאאלדין עטואנה וחבריהם - איברהים וחאלד מחאמיד. בדרכם אל היעד החליפו נוסעי אחת המכוניות לוחית זיהוי של מכונית ה"קיה" שבה נסעו, כדי להקשות על זיהויה. נוסעי המכונית השנייה נכנסו לכפר כדי לעשות סיור מקדים, וחלפו כמה פעמים על פני הבית שהיווה מטרה, והיו כל העת בקשר טלפוני עם חבריהם שבמכונית השנייה.

רק אחרי כ-50 דקות הגיעו למקום במכוניתם השניים הנוספים כשהם רעולי פנים. אחד מהם יצא מהמכונית עם תת-מקלע מאולתר בעל קנה בקוטר 9 מילימטרים והחל לירות על הבית המיועד, בזמן שבתוכו היו כמה בני משפחה. כמה כדורים פגעו בקירות. כשסיים לירות נכנס למכונית והשניים ביקשו להימלט מהכפר, אבל למרות עבודת ההכנה שעשו השניים, הם נקלעו לתוך סימטה ללא מוצא. בשלב זה שוב יצא החמוש מהמכונית והחל לירות באוויר בשעה שחברו ניסה לצאת מהסימטה בנסיעה לאחור, תוך שהוא פוגע במכוניות שחנו ברחוב.

הנאשמים בירי מסתבכים עם מכוניתם בסימטה בכפר בועינה-נוג'ידאת. מצלמות אבטחה, אתר רשמי
הנאשמים בירי מסתבכים עם מכוניתם בסימטה בכפר בועינה-נוג'ידאת/אתר רשמי, מצלמות אבטחה

תושבים רבים החלו לצאת מבתיהם ורדפו אחרי השניים שנמלטו בנסיעה. לרוע מזלם, בשעה זאת נערכה תפילה במסגד ואליה הגיעו רבים והרחוב היה חסום. השניים יצאו מהמכונית והחלו להימלט, אבל נתפסו על ידי תושבים.

חלק מהתושבים החלו להרביץ להם, בעוד אחרים גוננו עליהם והכניסו אותם לבית סמוך, שמרו עליהם וקראו למשטרה. גם שותפיהם שנמלטו במכונית השנייה הגיעו למקום. אחד מהם ירד בניסיון לעזור לאחיו התאום, אך מיד נתפס על ידי התושבים וגם הוא הוכה, עד שחולץ על ידי תושבים אחרים שגוננו עליו וקראו למשטרה. השותף הרביעי הצליח להימלט ונתפס מאוחר יותר על ידי המשטרה.

זה כבר מקרה שני בגליל בתקופה האחרונה שבו תושבי יישובים ערביים מתעמתים עם עבריינים חמושים ומזעיקים את המשטרה למקום.

תושבי בועינה נוג'ידאת תופסים את הנאשמים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד תחנת טבריה, סגן ניצב יגאל בן לולו, אמר: לדברי סגן ניצב יגאל בן-לולו, מפקד תחנת טבריה "אזרחים לקחו יוזמה, הגיעו למגע עם העבריינים, תפסו אותם והתקשרו למשטרה. העצורים הותקפו וגם זה נחקר, אבל חשוב לציין שהיו אזרחים שלא איפשרו להרביץ להם וגוננו עליהם עד שאנחנו הגענו למקום. הם לא רצו להסלים את המצב ונתנו אמון במערכת החוק שתמצה את הדין עם העבריינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully