וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בנו פעילי חמאס מנהרות הברחה מתחת לאף של צבא מצרים?

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 9:07

חמאס בנו ממלכת מנהרות למרות התחייבות המצרים לפעול נגדם - בידיעתם או בעצימת עיניים של השכנה מדרום. בצה"ל אישרו כי מידע עדכני על הטיפול במנהרות חוצות הגבול הועבר לידי מצרים ובכך עורר סערה בישראל. כעת, גורמים ביטחוניים טוענים: הצבא המצרי חייב לספק הסברים

תושבים עזתים בציר פילדלפי/ללא קרדיט

בצה"ל אישרו כי בתום שלושה שבועות של תמרון קרקעי של אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן אותרו כ-20 מנהרות צמוד לציר פילדלפי המפריד בין השטח המצרי לשטח הפלסטיני. גורמי צבא העריכו כי רובן חוצות גבול לשטח המצרי ובאמצעותם הבריחו אמצעי לחימה, תחמושת, וחומרי גלם לייצור אמצעי לחימה. סמוך אליהן אותרו כ-82 פירים וקיימת הערכה כי הם מחוברים למנהרות הברחה ומאפשרות שליטה בהן ממספר מוקדים גיאוגרפיים.

כוחות אוגדה 162 דיווחו בשבוע האחרון על מצבורי נשק ענקיים של חמאס במרחב רפיח. גורמי צבא שאמרו בבדיחות כי חמאס הקים מרכז לוגיסטי ברפיח בקרבת המנהרות ומשם חילק את התחמושת ואמצעי הלחימה לכלל החטיבות והגדודים של הזרוע הצבאית.

צהל חשף מנהרה בעלת דפנות עץ בציר פילדלפי. דובר צה"ל
20 מנהרות נחשפו באזור. מנהרה שנחשפה בציר פילדלפי/דובר צה"ל

בצה"ל גם אישרו כי מידע על הטיפול במנהרות חוצות הגבול הועברו לידי מצרים ובכך עוררו ביקורת בתוך המערכת הביטחונית. בפועל, במשך שנים מתריעים גורמים במערכת הביטחונית על כך שחמאס מפעיל מנהרות חוצות גבול להברחת אמצעי לחימה תקניים שלכאורה הוברחו מתחת לאף של הצבא והמשטרה המצריים בסיני היישר ממחסני נשק באיראן, סוריה וחיזבאללה בלבנון למחסני הנשק של חמאס בעזה.

לפני שנים אחדות פתחו המצרים במבצע הנדסי נרחב בלחץ אמריקאי במסגרתו סילקו את כל תושבי רפיח המצרית ממרחב ציר פילדלפי לטווח של מספר קילומטרים, הרסו את כל המבנים צמוד לגבול, חפרו עשרות מטרים ואיתרו מנהרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ציר פילדלפי. ללא, מערכת וואלה
פעולת חשיפת המנהרות באזור רק החלה. ציר פילדלפי/מערכת וואלה, ללא

בצה"ל שיבחו את הפעילות ההנדסית בסיוע הצבא המצרי, אך כעת ברור כי מתחת לאף של צה"ל ואולי בגיבוי או בידיעה או עצימת עיניים, בנו חמאס ממלכת מנהרות הברחה והמשיכו להתעצם למרות התחייבות מצרים להילחם בטרור במרחבי סיני. גורמי צבא אמרו לאחרונה כי בין צה"ל לצבא המצרי מתקיים שיתוף פעולה הדוק וקרוב, כולל בסוגיית המנהרות. אך מנגד טענו גורמים כי הם חייבים הסברים על מה שאוגדה 162 מגלה בשטח ולכן, נדרשת פעולה הדוקה יותר ומנגנון למנוע חפירת מנהרות בעתיד.

יש לציין, כי פעולת חשיפת המנהרות בציר פילדלפי רק החלה, יש עדיין מקטע צר סמוך לים שצה"ל בשלב הזה החליט לא לטפל בו ובטווח הזמן הקרוב יתחיל שלב מיפוי המנהרות והשמדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully