וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנות מבעוד מועד: אורנשטיין ונוה ייחקרו שוב בימים הקרובים. זה מה שהם צפוים לטעון

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 17:54

חזרתם לחקירה של נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א בדימוס אורנשטיין וראש לשכת עו"ד לשעבר נוה תתקיים בצל הראיון שקיים נוה השבוע, בו סיבך את עצמו כשקשר לכאורה בין מניע כלכלי לבין מינויו של אורנשטיין. מה יהיו טענות ההגנה בפרשה שמסעירה את עולם המשפט? | וואלה! עושה סדר

גדעון סער מגיב לחקירת אפי נוה ואורנשטיין: "לא מופתע"/קונטקט

נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א בדימוס איתן אורנשטיין וראש לשכת עו"ד לשעבר אפי נוה צפויים לחזור להיחקר בימים הקרובים ביחידת להב במשטרה. זאת, בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים שעלה לאחר תחקיר "הארץ" בו נשמעות שיחות בין נוה לאורנשטיין.

החשד התפתח לאחר בדיקה משטרתית של התחקיר, במהלכו נשמעות שיחות בין השניים בהן נרקמת לכאורה עסקה בין נוה לאורנשטיין לפיה נוה יתמוך במינויו של האחרון לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בת"א ויעדיף אותו על פני המתמודדת דליה גנות, ואילו אורנשטיין ימנה שופטים שיהיו נוחים למשרד עו"ד של נוה.

חקירתם של השניים נחשפה לציבור אתמול בבוקר, כשמי שדחף לפתיחה בחקירה הוא פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן. זאת, במקביל לליווי של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ופרקליט מיסוי וכלכלה יהונתן תדמור את התיק.

אפי נוה, איתן אורנשטיין. צילום: ראובן קסטרו, יוסי ציפקיס, עיבוד תמונה
ייחקרו שוב בימים הקרובים. אורנשטיין ונוה/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו, יוסי ציפקיס

במהלך החקירה, שיתף אורנשטיין פעולה עם החוקרים והשיב לכל השאלות שנשאל. כמו כן, הוא ממשיך בימים אלו בתפקידו כבורר בסכסוכים משפטיים. טענת הגנתו עשויה להיות כי בניגוד לנטען נגדו הוא לא העניק שום טובת הנאה למשרדו של נוה בתמורה לכך שהוא ימונה לנשיא בית המשפט המחוזי וזאת משום שהוא גם כך התמודד לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי - בלי בקשתו של נוה. עוד הוא עשוי לטעון כי מהרגע שהשופטת דליה גנות פרשה מהמירוץ, היה הוא המתמודד המוביל גם כך, ולכן הוא לא העניק טובת הנאה לנוה בעבור מינויו לתפקיד.

נוה עשוי לטעון כי פעל למען ציבור עו"ד ומתוקף תפקידו רצה למנות את השופט שהיה הכי מתאים בעיני לשכת עו"ד לנשיא בית המשפט המחוזי בת"א. כך, העדיף את אורנשטיין המנוסה על פני גנות שאיתה הוא לא הסתדר באופן אישי, כך לפי ההקלטות, ועל השופט ישעיהו שנלר שסבר כי אינו מתאים לתפקיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

שתי הגרסאות האלה עלולות להיתקל בקשיים משפטיים לא מבוטלים, אורנשטיין יצטרך להסביר האם הוא מינה שופטים 'נוחים' לטפל בתיקים של נוה ומדוע בכלל קיים שיח בנושא. נוה מצדו סיבך את עצמו עוד יותר בסוף השבוע האחרון בראיון שביצע לחדשות 12, בו חזר ואמר: "כשאני נכנסתי לתפקיד שלי בשנת 2015, בית המשפט המחוזי בתל אביב היה במצב קטטוני, בכי רע. באותה תקופה בית המשפט המחוזי בלוד היה כל כך טוב, כל כך מבוקש, עורכי דין נהרו מתל אביב לבית המשפט ללוד - שעה וחצי כל כיוון הלוך וחזור. עכשיו כשאני אומר הפרנסה שלי, זה הפרנסה שלי ושל כל ציבור עורכי הדין. אני לא רוצה לנסוע כל בוקר שעה וחצי לבית המשפט בלוד, במקום ללכת ברגל 2 דקות ולהגיד לביהמ"ש בתל אביב". במילים אלו, קשר בין מניע כלכלי לכאורה לבין מינויו של אורנשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully