וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחזיר אותם לארץ? משרד הבריאות יעניק הלוואות ללא ריבית לסטודנטים ישראלים לרפואה בחו"ל

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 14:49

על מנת למנוע בריחת מוחות, המשרד מתכוון להעמיד הלוואות בגובה 360 אלף שקלים עבור שכר הלימוד של הסטודנטים, בתנאי שיתחייבו לעבוד במערכת הבריאות הישראלית. עבור מי שיבחר להתמחות בתחום מבוקש, ההלוואה עשויה להפוך למענק חלקי או מלא

משה בר סימן טוב, מנכל משרד הבריאות, קורא לציבור לחתום על כרטיס אד/דוברות משרד הבריאות

משרד הבריאות מתכנן להעניק הלוואות ללא ריבית לסטודנטים ישראלים לרפואה הלומדים בחו"ל, בתנאי שיתחייבו לשוב ולעבוד במערכת הבריאות הישראלית - כך הוכרז היום (רביעי). זאת, על מנת למנוע בריחת מוחות ברקע המחסור ברופאים בישראל.

במסגרת התכנית, שתיקרא "אופקים", משרד הבריאות מתכנן להעמיד הלוואות בגובה 360 אלף שקלים ללא ריבית לכ-100 סטודנטים ישראלים שלומדים רפואה בחו"ל - בתנאי שיתחייבו לחזור ולעבוד בישראל. תנאי ההחזר ייקבעו לפי תחום ההתמחות שייבחר בסוף הלימודים. במקרה של סטודנטים שיבחרו בתחום מבוקש - ההלוואה עשויה להפוך למענק חלקי או מלא. במקרה של תחום לא מבוקש, הם יידרשו להחזיר את ההלוואה במלואה, כאמור: ללא ריבית. לתכנית שותפים, מלבד משרד הבריאות, ארגון הג'וינט וקרן מקס ברני, ותקציבה הוא כ-40 מיליון שקלים.

מחלקות פנימית בית חולם ברזילי אשקלון. ראובן קסטרו
מחלקות פנימית בית חולם ברזילי אשקלון/ראובן קסטרו

התכנית היא חלק מכמה צעדים שמקדם משרד הבריאות במטרה להגדיל את כוח האדם במערכת הבריאות בישראל, לצד הגדלת מספר הסטודנטים לרפואה ועידוד עליית רופאים לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר הבריאות אוריאל בוסו. ראובן קסטרו
אוריאל בוסו/ראובן קסטרו

"מערכת הבריאות נמצאת במצוקת כוח אדם רפואי ואנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים על מנת להתמודד עם הפערים והמחסור באנשי מקצוע", מסר שר הבריאות אוריאל בוסו. "היעד המרכזי שלנו הוא העלאת מספרם של האנשים האיכותיים העובדים במערכת הבריאות והכשרתם באופן הטוב ביותר. כך נוכל להבטיח שהציבור ימשיך לקבל טיפול ראוי ואיכותי, לדאוג לצמצום פערים ולשיפור מתמיד של שירותי הבריאות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully