וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאצאי הנאצים שצועדים למען ישראל הגיעו לארץ: "העולם מבולבל ולא אומר אמת"

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 13:31

מאות מצעדים של ארגון March of Life, המורכב מצאצאיהם של הפושעים הנאצים, התקיימו ברחבי העולם. השבוע הם הגיעו לערים שונות בישראל כדי להביע תמיכה. אחד מהם הוא מרקוס קאלב, שהסבים שלו היו חלק מהמפלגה הנאצית: "נעשה הכול כדי לשמור על ישראל ולמנוע אנטישמיות בעולם"

צעדת תמיכה של צאצאים של נאצים בזיכרון יעקב .30 מאי 2024/יואב איתיאל

כ-300 צאצאי נאצים הגיעו השבוע לישראל וביום שלישי האחרון קיימו צעדות תמיכה בערים ברחבי הארץ תחת הסיסמא "לעולם לא עוד". הביקור יוצא הדופן, יוזמת ארגון "March of Life", בא על רקע בידודה של ישראל בעולם. חברי המשלחת הם בעיקר מגרמניה, אבל גם ממדינות אירופיות אחרות, מארה"ב ודרום אמריקה. "לקום בבוקר בידיעה שהסבים שלנו היו חלק מהמכונה הנאצית זה סיוט. לא ניתן ששוב יפגעו ביהודים או בארצם", אומרים מובילי המסע. במהלך החודש האחרון קיים הארגון כ-100 תהלוכות זיכרון של צאצאי נאצים בעשרות ערים ברחבי העולם ובהם: ברלין, לונדון, ציריך, וינה, בואנוס איירס ולה-פאס.

צעדת התמיכה של צאצאי נאצים בזכרון יעקב. יואב איתיאל
צעדת התמיכה של צאצאי נאצים בזכרון יעקב/יואב איתיאל

כל יעד והאופי המקומי שלו. בישראל זה "מצעד העמים", שבמושבה זכרון יעקב, באירוח ראש המועצה אלי אבוטבול, חניכי מכבי הצעיר ותושבים, כלל תהלוכה מאנדרטת "שם עולם" לקורבנות הנאצים, קרוביהם של תושבי המושבה, תהלוכה שחצתה את המדרחוב המפורסם וזכתה למחיאות כפיים של עוברים ושבים, ועצרת עם הנוער ב"גן טיול" ההיסטורי. בנוסף, התקיימו גם מפגשים מרגשים ומלאי דמעות עם שורדי שואה ועם שורדי פסטיבל נובה כמו כרמל עפרון, תושבת המושבה ומעוטף עזה כמו עדי גן אל צ'רי מנחל עוז שמפונה עדיין ומתגוררת בינתיים במשמר העמק.

במקביל, התקיימו צעדות תמיכה דומות בטבריה, נתניה ובאר שבע. סולידריות פומבית עם ישראל והיהודים בעת הזו חשובה מאוד לארגון הדוגל באקטיביזם. "שתיקתו האדישה של הרוב היא שאפשרה את השואה. אדישות שגם היום סוללת את הדרך לאנטישמיות ולשנאת זרים", אמרה לוואלה חברת המשלחת קאסיה מרטינוביץ', ילידת העיר אושוויינצ'ים בפולין (אושוויץ בגרמנית), עם דוקטורט במדעי היהדות, המדברת עברית שוטפת, מתגוררת בגרמניה והשתתפה באירוע בזכרון יעקב עם עם בעלה וילדה הפעוט, דוד. "בכל מדינה בעולם היו ויש אנשים ששתקו. יש אדישות גם בכנסיה הקתולית ובכלל אצל נוצרים שלא מבינים היכן השורשים של הנצרות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
צעדת התמיכה של צאצאי נאצים בזכרון יעקב. יואב איתיאל
צעדת התמיכה של צאצאי נאצים בזכרון יעקב/יואב איתיאל

"מסביב אנחנו רואים עולם מבולבל מאוד שלא אומר אמת. אנחנו יודעים טוב מאוד מי הקורבן האמיתי", הוסיפה מרטינוביץ'. "לא קל להגיד את זה באוניברסיטה, לא קל להגיד את זה בערים שלנו ולכן אנחנו עושים מצעדי חיים בראש ובראשונה כדי להגיד שאנחנו מתייצבים נגד האנטישמיות. אנחנו יודעים מה בני משפחה שלנו עשו וגם היום אנחנו עומדים עם העם היהודי. האנשים במשלחת הם כאלה שמבינים שכנוצרים אנחנו צריכים לכבד את היהדות ואנחנו באמת מאוד אוהבים את ישראל. אני באתי לישראל למרות המלחמה כי היום אני רוצה להיות פה כדי לעודד בזמן הקשה הזה. באנו כי רצינו מאוד לומר שאתם לא לבד, אנחנו עומדים איתכם".

יורדנה פייפר בת ה-17, שהגיעה עם אמה ברבל פייפר, סיפרה לשורדי השואה בזכרון יעקב על אודות פשעיו של סבא-רבא שלה, הרמן ברנהרד, שעבד באושוויץ, שם היה אחראי על הצנרת לתאי הגזים ו-12 הקילומטרים של הגדר החשמלית. "ביקרנו שם כמה פעמים", התייפחה בדמעות. "אנחנו יודעים מה קרה שם, אני רק רוצה לומר כמה אני מבקשת סליחה על מה שעשה דור הסבים שלנו. הוא היה אחראי על מעשים ברוטליים שמשפחות שלכם חוו, הוא רצח, אנס, בזז והרס".

אחד המשתתפים במשלחת הוא מרקוס קאלב. עשרות שנים של שתיקה וטשטוש האמת הובילו את מרקוס לשאול את משפחתו שאלות קשות. כשגילה כי כל סביו היו חלק מהמפלגה הנאצית, ואחד מהם לקח חלק פעיל בשריפת בית כנסת בליל הבדולח, בחר להצטרף לארגון March of Life. "ידעתי ששלושה מהסבים שלי היו בוורמאכט. רק בגיל מבוגר גיליתי שסבא רבא נוסף התגורר ממש סמוך למחנה הריכוז נוינגמה שבעיר המבורג. הידיעה שידע, וראה ושמע את הקולות והיריות לא תרפה ממני עד יומי האחרון", אמר מרקוס והוסיף בדמעות: "אנחנו נעשה הכול לשמור על ישראל ולמנוע אנטישמיות בעולם".

חברי ארגון March of life בישראל

חברי ארגון March of life, שמורכב מצאצאי הנאצים, הגיעו לישראל לשורה של אירועי תמיכה, 31 במאי 2024/March of life
צעדת התמיכה של צאצאי נאצים בזכרון יעקב. יואב איתיאל
צעדת התמיכה של צאצאי נאצים בזכרון יעקב/יואב איתיאל

חברת המשלחת שאונה בת ה-23 הוסיפה: "לא רק שסבא שלי לא התחרט על מעשיו. הוא היה כל כך משוכנע באידאולוגיה של המפלגה, שגם אחרי תום המלחמה הוא הצטרף למפלגה הלאומנית של גרמניה והמשיך לאורך שנים לצטט פסקאות מנאומים של גבלס והיטלר. סבא רבא שלי, בשנות המלחמה, היה בגבול גרמניה-צרפת וקיבל הנחיה לא להזהיר את מי שמנסה לברוח, אלא פשוט לירות בו. זה מזעזע ואני כולי רגשי צער וחרטה. דווקא עכשיו, יותר מאי פעם אני רוצה לצעוד ברחובות ולהגיד לכולם "תקשיבו לי ותקשיבו טוב: רוע, גזענות ושנאה יכולים להביא אנשים ואומות למצבים עגומים. לאסונות. די לשנאה".

מרקוס ושאונה משחקים שניהם במחזמר "אקסודוס 1947", אותו ביימו והפיקו. השבוע העלו אותו על בימת בית-העם בירושלים, אותו אולם שבו נערך ב-1961 משפטו של הצורר אדולף אייכמן. לאירוע הוזמנו תלמידים מירושלים וגם ניצולי מתקפת חמאס בעוטף עזה, עימם שומר הארגון על קשר חזק מאז פרצה המלחמה. "דברים כאלה לא צריכים לקרות שוב", אומרת אנה סוזט (22) ממובילות המשלחת. "אנחנו עומדים עם ישראל ומוחים ונגד כל סוג של אנטישמיות".

ארגון March of Life הינו יוזמה של ג'ובסט ושרלוט ביטנר בשיתוף עם הכנסייה האוונגליסטית שבעיר טובינגן, גרמניה. סא"ל (במיל') יגאל אבן זיו מפרדס חנה, שהקים את השלוחה הישראלית המחזיקה בין היתר בבית הארחה לשורדי שואה בקיסריה, מציין כי "באופן עקבי, הארגון דבק בלקיחת עמדה מובהקת למען ישראל ונגד האנטישמיות המודרנית". יחד עם צאצאיהם של חיילי הוורמאכט, אנשי הס"ס והמשטרה הגרמנית, יוזם הארגון תהלוכות זיכרון ופיוס באתרי השואה ברחבי אירופה. מאז הקמת הארגון בשנת 2007 התקיימו מאות מצעדים ביותר מ-350 ערים ב-20 מדינות שונות, בשיתוף עם קהילות יהודיות וכנסיות נוצריות רבות. מטרתו של הארגון להנציח את העבר על-ידי מתן קול לניצולי השואה, תוך כדי פיוס צאצאיהם עם צאצאי הנאצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully