וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית על סערת בן גביר והמפכ"ל: "חשש שהשר פועל משיקולים זרים"

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 0:30

בהרב מיארה הגיבה לבקשת התנועה לאיכות השלטון למתן צו ארעי נגד קידום פיטורי המפכ"ל על ידי בן גביר. המדינה הביעה חששות כבדים מהתנהלותו שמהווה "התערבות בפעילותה האופרטיבית של המשטרה המנוגד להחלטת ביהמ"ש". השר בתגובה: "היא חושבת שהיא רה"מ האמיתי של ישראל"

היועמ"שית בכנס לשכת עו"ד: השוואה בין נתניהו וגלנט לבין סינוואר היא ליקוי מאורות מוסרי/לשכת עורכי הדין

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגיבה הערב (שלישי) לבקשת התנועה לאיכות השלטון למתן צו ארעי נגד קידום פיטורי המפכ"ל על ידי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. המדינה עדכנה כי בעקבות עמדת היועמ"ש שקבעה כי יש מניעה משפטית לשימוע, השר ביטל את השימוע הפסול שתוכנן.

עם זאת, המדינה הביעה חששות כבדים מכך שהתנהלות השר בפרשה מהווה "כלי להתערבות אופרטיבית בעבודת המשטרה" וכי מדובר ב"התערבות נוספת בפעילותה האופרטיבית של המשטרה, אגב אירוע קונקרטי, באופן המנוגד להחלטת בית המשפט". כמו כן, המדינה התריעה מפני חשש ש"השימוע הוא בבחינת 'עונש' למפכ"ל על כך שדיווח ליועצת המשפטית לממשלה על הפרת דין וחריגה מסמכות".

גלי בהרב מיארה היועמ"שית בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"השימוע הוא בבחינת 'עונש' למפכ"ל". היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

בצעד חסר תקדים, הודיע אמש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יזמן את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשימוע, נוכח תפקודו בחודשיים האחרונים - וזאת בטרם יכריע אם להמליץ על סיום תפקידו. בעקבות זאת, היועמ"שית גלי בהרב מיארה הודיעה לבן גביר כי אינו יכול לזמן את המפכ"ל לשימוע. המפכ"ל צפוי לסיים את תפקידו הרשמי בתאריך ה-17 ליוני - בעוד פחות משלושה שבועות.

יחסי השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי הידרדרו כבר עם מינויו של בן גביר לתפקיד, תחילה סביב קידום החקיקה לשינוי פקודת המשטרה שתאפשר לשר לקבוע את מדיניותה, בהמשך סביב התנהלות המשטרה באכיפת המחאות וחסימת כבישים במסגרת המחאה נגד החקיקה המשפטית של הממשלה וכלה סביב מינויי בכירים ושאינם במשטרת ישראל.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי אמר היום כי ימשיך "לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים פוליטיים למשטרת ישראל". דברים אלה נאמרו במהלך כנס לשכת עורכי הדין השנתי, על רקע הזימון לשימוע שקיבל מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וטרפודו על ידי היועמ"שית. "המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות חפה ונקייה מכל סממן פוליטי, משטרת ישראל אינה פוליטית", אמר. "אני ער לציפייה שאתייחס לאירועי היממה האחרונה. אך כלובש מדים, אשמור על ממלכתיות ואגיב על הדברים בבוא העת".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בתגובה ליועמ"שית אמר "שהיא תבלבלה, וחושבת כי היא ראש הממשלה האמיתי של מדינת ישראל. מדהים שאחרי שהיא תירצה תירוץ תמוה מדוע אין להביא את המפכ"ל לשימוע ("כי אין תשתית ראייתית" - למרות הטענות על חוסר תפקוד רציני של המפכ"ל). כעת היא מנסה לומר שאי אפשר להביא את מסקנות ועדת מירון למליאת הממשלה. מדובר ביועצת המשפטית לממשלה שלצערנו במקום לבצע את תפקידה ולהיות יועצת, החליטה לנהל את ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully