וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר בחשד שפרסם איומים בטיק-טוק, והצהיר בפני השופטת: "לא קראתי לאלימות"

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 23:50

בסרטונים שפרסם, נראה יתח שולח איומים מפורשים כלפי מנגדים בממשלה. "אנחנו נשרוף אתכם ואת הילדים שלכם באור היום, לא בחושך - לאור היום", אמר באחד המקרים. בדיון בעינינו, יתח קרא לעבר השופטת "אנשים פה נרצחים, על מה את מדברת, למה את מתייחסת אליי כמו לפושע?"

נער מהצפון שמאושם בהסתה לטרור/דוברות משטרת ישראל

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (שלישי) ב-7 ימים את מעצרו של יעקב יתח, תושב חיפה בן 43 תושב שכונת רוממה, שנעצר אתמול בחקירת שב"כ ומשטרת ישראל בחשד לאיומים וקריאה לאלימות בעקבות פרסום סרטון טיק-טוק.

בסרטון שפרסם, יתח שולח איומים מפורשים כלפי מוחים ומתנגדים למחאה, "אדם שאינו יודע בחוש שצריך למגר את כל החברה השמאלנית מפה בכל מחיר, חוקי או לא, גרזנים לראש, דקירות בפנים - הוא ישלם גם", אמר.

"כל קפלניסט יהיה נכה לעתיד לבוא. ולא רק הוא, גם ילדיו אם הייתם יודעים שיש כבר עשרות קבוצות בוואצפ, דנים איך נגמור אתכם, הייתם רועדים לצאת מהבית", הוסיף. "אנחנו נשרוף אתכם ואת הילדים שלכם באור היום, לא בחושך - לאור היום. בקרוב, התחלה חדשה. עידן חדש החל. כהניזם".

יעקב יתח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"כל קפלניסט יהיה נכה לעתיד". החשוד יעקב יתח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"על מה מעצר? זה נראה לך הגיוני?", קרא יתח לעבר השופטת, סגנית הנשיא דורית סבן נוי בדיון שנערך בעינינו. "אנשים פה נרצחים, על מה את מדברת, למה את מתייחסת אליי כמו לפושע?" במהלך הדיון הוא אמר לה "הודיתי, מהרגע של המעצר שיתפתי פעולה עד הסוף. אין לי קשר לאלימות", תוך שציין שיש "אנשים שחותרים תחת מדינתנו ומהווים סיכון למדינתנו".

עו"ד דמיטרי ברנשטיין, המייצג את יתח מטעם הסנגוריה הציבורית, עתר לשחרורו. הוא ציין כי רישום פלילי אליו הפנתה המשטרה הינו עבירת איומים בודדת שהורשע בה לפני כ-3 שנים. "אנחנו רואים שמדובר באדם לא אלים, אדם שמוציא קיטור ברשתות חברתיות ולא פועל באופן אלים כלפי אף צד. מדובר באדם שעובד, בעל משפחה", מסר בבית המשפט וביקש להזכיר, "אירוע שהיה אתמול של חייל מילואים שפרסם סרטון עם תוכן, זה לא תמיד בר השוואה, אבל די דומה לענייננו, הוא נחקר ביחידה החוקרת ושוחרר בתנאים מגבילים".

חקירת יחידת הסייבר בלהב 433 בסיוע צוות המשימה המיוחד לטיפול בהסתות ברשתות החברתיות אמרו כי קיימים סרטונים נוספים שבכוונתם לחקור. החקירה בעיצומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully