וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: בנות ובני הזוג של לוחמי המילואים יזכו להגנה מפיטורים וחל"ת

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 18:58

החוק יעגן בחוק זכויות תעסוקה של נשים הנשואות או בני זוג של אנשי מילואים. הם יהיו מוגנים במהלך כל תקופת השירות - וכשבועיים לאחריו, ובמידה ויצאו לחל"ת ממושכת - יזכו לדמי אבטלה. "אנחנו מתקנים עוול ומעבירים מסר לאנשי המילואים - יש מי שדואג למשפחותיהם בבית"

בווידאו: השמדת תשתיות טרור ברצועת עזה/צילום: דו"צ

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק שתגן על נשות משרתי המילואים מפיטורים והוצאה לחל"ת. את ההצעה קידמו ח"כ אופיר כץ מהליכוד וח"כ נאור שירי מיש עתיד.

הצעת החוק אוסרת על מעסיקים לפטר או להוציא לחל"ת בני זוג של משרת מילואים ללא היתר מוועדת התעסוקה במהלך השירות וכן 14 ימים לאחר סיומו. בהצעת החוק של קיים סעיף הקובע כי בני זוג שהוצאו בהיתר לחל"ת של 21 ימים לפחות יהיו זכאים למענק חלופי לדמי אבטלה.

ח"כ כץ אמר לאחר אישור החוק כי "אנחנו מעבירים כאן מסר חשוב למשרתי המילואים היקרים שלנו, מתקנים את העוול שנעשה לחלק מהנשים ונותנים שקט כלכלי להן וללוחמים שלנו, שידעו שיש מי שדואג למשפחות שלהם בבית".

ח"כ שירי הוסיף: "מדובר בתחילתו של תהליך, שעתיד להיות ארוך ועמוס לאור הצורך הגדול במשרתי מילואים שככל הנראה נידרש לו בשנים הקרובות. נמשיך לדון ולקדם פתרונות לכל צורך נוסף שיעלה".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

פרטי ההצעה שאושרה במלואם:

  • ⁠איסור פיטורים או הוצאה לחל"ת של בת או בן הזוג של משרת מילואים בזמן שירות המילואים וכ-14 יום לאחר סיומם. ההגנה תינתן לבת או בן זוג של משרת עם ילד, למי שגויס בצו 8 או למי ששירת 21 יום לפחות.
  • מענק הסתגלות חדש בהוצאה של עשרות מיליוני שקלים למדינה, לבנות ובני זוג של משרתי מילואים עם ילד. המענק יינתן רטרואקטיבית מה-7 באוקטובר, בגובה 70% מהכנסתו של בת או בן הזוג, ויינתן לתקופה של עד חודש, בכדי לאפשר תקופת הסתגלות קצרה במצב החדש שבו בן הזוג במילואים, אך ללא פגיעה בהכנסה. זכאות המענק נקבעת לפי קריטריונים של משך זמן שירות המילואים של בן הזוג, תקופת אכשרה של הזכאית ועוד.
  • איסור פגיעה בהיקף ההכנסה או המשרה של משרת המילואים עצמו בתקופת המילואים ו-30 יום אחריה.
  • הקמת ועדת תעסוקה במשרד הביטחון שתבחן עוולות תעסוקתיות שנעשו לבנות ובני זוג של משרתי מילואים, ותהיה הסמכות היחידה למתן היתר לפיטורים או חל"ת.
  • בנות ובני זוג שהוצאו לפני העברת החוק לחל"ת ונמצאים בו כבר היום, מעסיקיהם ידרשו לפנות לוועדת התעסוקה על מנת לקבל היתר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully