וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניצל, לאן הלכת? חתולים בכרמל נעלמו, ובעליהם נותרו עם חור ענק בלב

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 19:39

קטני, שניצל וסימבה הם רק חלק מהחתולים שזוכים לטיפול ביתי - אבל גם מסתובבים לבדם ברחוב, ולאחרונה נעלמו באורח עלום: "צער עמוק, אין קצה חוט". יש החושדים כי החתולים נגנבו, אחרים גורסים כי ניסיון עיריית חיפה להיפטר מחזירי הבר משחק יד בתעלומה - למרות ההכחשות

בווידאו: לראשונה תתכנס מועצת העיר חיפה לדון בנושא חזירי הבר ברחובות/צילום: שלומי גבאי

בעלי חתולים בעיר הכרמל מודאגים. בשבועות האחרונים התקבלו דיווחים לא מעטים על חתולים שפתע-פתאום נעלמו באופן מסתורי ולא שבו. לדיווחים יש מכנה משותף: אלה לא חתולי רחוב, ולא ממש חתולי בית. מתארים אותם בדרך כלל כחתולי חצר, כלומר יש מי שדואג להם, אבל בניגוד לחתולי בית הם יוצאים החוצה באופן קבוע, גם בגפם.

יש הקושרים את הגל הנכחי בצורה זו או אחרת לקמפיין האינטנסיבי שמנהלת העירייה הנוכחית כנגד חזירי הבר, במטרה לעמוד ביעדו של ראש העיר, יונה יהב, להשיב אותם לוואדיות בתוך 90 יום. בעירייה מכחישים כל קשר אבל בכיר לשעבר בעירייה מודה, "יש המון פוסטים בעניין הזה ברשתות החברתיות בחודש האחרון. אין לי קצה חוט אבל העניין הזה מוזר-מוזר-מוזר".

בקבוצת הפייסבוק "חיפאים מצייצים המקורי" פרסמה שלשום אחת עדי אסולין תמונה של חתול סיאמי יפהפה והכיתוב "בחיפה הלך לאיבוד או נלקח. הבעלים בעצב עמוק, בבקשה, מי ששמע - נא לעזור". בבירור איתה עולה כי מדובר בחתול של חברה לעבודה. החברה היא אורה קרילוב, מורה לאמנות בת 72 שעלתה ממוסקבה ומתגוררת בעיר התחתית של חיפה, בעלת שני חתולים אותם היא משחררת מדי לילה לטיול קצר ממנו לפני כשבוע חזר רק החתול וסיה-וסילי. חברו סומה, החתול הסיאמי שלה בן השנה וחצי, לא שב. "שמתי מודעות, בעיקר בעיר ליד חנויות, שאנשים יראו. בינתיים שום דבר", היא סיפרה לוואלה בעצב רב וכמי שאין לה בעל, ילדים או נכדים, החתולים הם משפחתה הקרובה, "אני חושבת שיש פה מישהו שלוקח את החתולים האלה ומוכר אותם בכפרים", היא מעלה את ההשערה.
היא רק אחת מבעלי החתולים האבודים ולאחרים יש תיאוריות שונות לגבי ההיעלמויות האלה.

נעדר: וסילי-וסיה של אורה. באדיבות המשפחה
סומה של אורה/באדיבות המשפחה

"החתולה המהממת שלנו נעלמה לפני חודש וחצי. הייתי רוצה להאמין שהיא עוד תשוב, אבל ככל שהזמן עובר הסיכוי קטן. והיא אחת מתוך שבעה-שמונה חתולים באזור שנעלמו באותה תקופה באופן מסתורי", סיפרה תושבת הכרמל גאולה הולנדר, 41, בפוסט שפרסמה בקבוצת הפייסבוק המקומית. לדבריה, "יש היעלמות מאסיבית של חתולים בעיר, בעיקר באזור הכרמל". היא טוענת כי "המספר של ההיעלמויות בפרק זמן קצר - באופן פתאומי וגורף מאוד מחשיד. צירוף מקרים בעייתי". מאז שסיפרה על המקרה שלה, לקריאתה גם תושבים אחרים דיווחו על מקרים דומים.

"משהו בהחלט מתרחש. השאלה היא מה", אמרה הולנדר בשיחה עם וואלה, "ייתכן מאוד שאנשים פרטיים עושים זאת באופן לא חוקי. זה מחריד לחשוב שכל אחד יכול לעשות מה שעולה על רוחו באישון לילה. ועוד לקחת ולהעלים בעל חיים".

גאולה הולנדר אומרת שבינתיים, בימים האחרונים שמעה על עוד שלושה חתולים שנעלמו פתע פתאום. "התופעה ממשיכה", דיווחה. אבל מנגד, וטרינרית חיות בית ותיקה ומוערכת בכרמל, ששוחחה עם וואלה אינה יודעת על מה המהומה. היא אומרת כי לא מוכרת לה "תופעה" או דיווחים חריגים על העלמויות של חתולים.

אצל נורית אמיתי, בת 47 המגוררת סמוך למרכז הכרמל, נעלם לפני כשבועיים החתול "קטני" אחד משלושה-ארבעה חתולים שהיא מאכילה בקביעות באזור קפה היינה. "כולם מוכרים ואף אחד מהם מעולם לא נעלם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נעדר: קטני של נורית (מימין). באדיבות המשפחה
קטני של נורית/באדיבות המשפחה

"זה הותיר חור גדול בלב כי אני בספק מוחלט אם הוא יימצא", שיתפה, "אני בשנת האבל על אמא שלי וזה הוסיף לא מעט צער, עצב כאב ותסכול. זה הותיר אצלי פחד יומיומי שימשיכו וייעלמו פה חתולים. יש בקרבה הזו לחתולים השקעה נפשית. דיברתי עם העירייה ולא היה להם מה לספר לי. הם אמרו שלא אספו שום חתול לעיקור או סירוס, לא מצאו אף חתול שנדרס. זה במידה רבה נותר תעלומה".

אחרי ההעלמות אצלה, אמיתי שמעה על חתולה נוספת שנעלמה לחברה שלה. אח"כ שמעה גם על העלמות של קבוצת חתולים גדולה יותר שהייתה מגיעה מדי יום להאכלה כחצי קילומטר משם, ליד "סופר קלר", פעם "הצרכן" שבמתחם "אורנים" ועל העלמות של עוד חתולים בעוד מקומות. מה שהדאיג אותה הוא שעובד בחנות סמוכה אמר שראה עובדי של גוף כלשהו אותם. אין לי שום הוכחה לזהותם, אבל אולי מנסים לחסל את תחנות ההאכלה של החתולים בעיר, שהעירייה חוששת שהן מושכות את חזירי הבר".

"סימבה, החתול שלנו בן הארבע-וחצי היה רובץ כמעט כל היום, נכנס לוואדי וחוזר הביתה, ופתאום לפני כחודש הוא יצא ביום שישי אחד בצהרים ולא שב", סיפרה לוואלה מלי, סטודנטית טכניון בת 31 משכונת אחוזה שהיא גם אמא צעירה, "הוא היה כמו אח גדול לתינוקת שלנו. כואב הלב ממש. אותו דבר קרה כחודשיים לפיצי, החתולה של השכנים שלנו שגם היא הייתה משחקה בחוץ ולא מתרחקת ולי אישית מישהי סיפרה לי שנעלמו לה שני חתולים, קצתי לפני זה". בשבת בבוקר מלי כבר הייתה ברחובות, כדי לתלות מודעות, אולי מישהו מצא, אולי מישהו ראה. "פתאום אני רואה שיש עוד מודעה חדשה ממדפסת על חתול אחר שנעלם וכך הכרתי את העניין של גאולה.

נעדר: שניצל של גאולה. באדיבות המשפחה
שניצל הלכה לאיבוד/באדיבות המשפחה
נעדר: ג׳ינג׳י של מלי. באדיבות המשפחה
סימבה של מלי/באדיבות המשפחה

היא סבורה כי יכול להיות שהחתול שלה נטרף על ידי תנים, או אולי נעלם בדרך זו או אחרת על רקע האביב, והגירויים שהעונה מביאה עימה. היא לא מוציאה מכלל אפשרות שהיעלמותו הייתה בידי אדם בין אם מישהו בשכונה או לוכד מטעמו של מישהו. "עלה חשש שקורה פה משהו מאורגן", גם היא חוששת. כך או כך, "המאסה של המקרים נפסקה", היא מדווחת. "אולי בגלל שהתחילו לדבר על זה ואולי מי שאחראי לעניין נבהל והפסיק".

חתולאים ששוחחו עם וואלה אמרו שחשוב להחריג מטענות כלשהן את הפעילות שעושה העירייה בתחום העיקור והסירוס, "זו פעילות חשובה וזה לא הגורם שקשור או חשוד במעשה כלשהו שאינו תקין", אמרו, "ההיפך".

בעיריית חיפה כאמור לא יודעים על כל תופעה חריגה או כל פעילות חריגה שהייתה יכולה לגרום להיעלמויות האלה. גם המלינים עצמם, בשיחות לציטוט, מודים שאין להם כל ראייה שהעירייה עומדת מאחורי מה שהביא לעלייה בדיווחים על היעלמויות חתולים. דוברות עיריית חיפה מסרה לוואלה בהתייחסות כי "מבדיקה עם המוקד העירוני 106 ועם הווטרינר העירוני עולה כי בעירייה לא התקבלו פניות בנושא היעלמות חתולים ולא ידוע לעירייה על תופעה כזו. יצוין כי כל פנייה לשירות הווטרינרי על העלמות חתולים נבדקת ע"י גורמי המקצוע בעירייה ובמקרה זה לא התקבלה כאמור כל פנייה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully