וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת הבינ"ל: צה"ל מקים ועדה לבחינת כליאת מחבלי חמאס

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 16:13

בהודעת צה"ל נמסר כי כלואים אלה מוחזקים במתקנים שבאחריות צה"ל. ככל שנדרש המשך כליאתם, הם מיועדים לעבור להחזקה במתקני שב"ס. הוועדה תבחן את "תנאי הכליאה ודרכי הטיפול בכלואים בהתאם להוראות הדין וכללי המשפט הבין-לאומי". ההמלצות יוגשו לרמטכ"ל בתוך 21 ימים

בווידאו: קליטת מחבלי נוח'בה של חמאס בבתי הכלא בישראל/צילום: דוברות המשטרה

צה"ל הודיע היום (שלישי) על הקמת וועדה שתבחן את תנאי כליאתם של עצורי מלחמת חרבות ברזל, רובם מחבלי חמאס שנעצרו ב-7 באוקטובר או במהלך פעילות מבצעית לאחר מכן ברצועת עזה. הקמת הוועדה מגיעה לאחר שהועלו טענות, בעיקר מגורמים בינלאומיים, ביחס לתנאי ההחזקה במתקני הכליאה.

בהודעת צה"ל נמסר כי כלואים אלה מוחזקים במתקני כליאה שבאחריות צה"ל בעת כליאתם הראשונית ובחינת הצורך בהמשכה. ככל שנדרש המשך כליאתם, הם מיועדים לעבור להחזקה במתקני שירות בתי הסוהר. הוועדה תתחיל את פעילותה בהקדם ותגיש את המלצותיה לרמטכ"ל בתוך 21 ימים.

"בהמלצת הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, ובאישור שר הביטחון, יואב גלנט, מינה ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ועדה מייעצת לבחינת תנאי כליאתם של עצורי מלחמת 'חרבות ברזל' במתקני הכליאה שבאחריות צה"ל", נמסר בהודעה. "בעקבות המתקפה הנפשעת של ארגון הטרור חמאס נפתחה מלחמת 'חרבות ברזל'. במהלך המלחמה, נדרש צה"ל, באופן חסר תקדים, לעצור אלפי חשודים במעורבות בפעילות טרור".

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. דוברות שב"ס
לאחר ביקורת בינלאומית, יבחנו את תנאי כליאתם. קליטת מחבלי נוחבה בבתי הכלא בישראל/דוברות שב"ס

על כן, הורה הרמטכ"ל הרצי הלוי להקים "ועדה מייעצת שתבחן את סוגיית כליאתם של עצורים במתקני הכליאה במחנות "שדה תימן", "ענתות" ו-"עופר", שנעצרו בהתאם להוראות חוק כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים".

בהודעה נמסר כי הוועדה המייעצת תבחן את "תנאי הכליאה, דרכי הטיפול בכלואים, את ניהולם התקין של מתקני הכליאה ואת התאמתם להוראות הדין וכללי המשפט הבין-לאומי".

בראש הוועדה יעמוד האלוף (מיל') אילן שיף, וחבריה הם האלוף (מיל') איתן דנגוט, תא"ל (מיל') נחמן אש, תא"ל (מיל') מיקי בראל, ואל"ם (מיל') פנינה שרביט ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully