וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל לשעבר על ניסיון ההדחה: "טרלול שלא היה כמותו, בן גביר מוציא את המשטרה מאיזון"

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 12:57

רנ"צ בדימוס אסף חפץ האשים את השר לביטחון לאומי, שפועל לקדם "רק סמרטוטים". "כל מי שנחשב שוטר טוב יפרוש מהמערכת, ואז מה יישאר לנו מהמשטרה?", תמה. על המפכ"ל המיועד אבשלום פלד: "מקווה שהוא בעל חוט שדרה, וכשימונה יראה לשר איך צריכה להראות מערכת היחסים ביניהם"

בן גביר בבית העלמין באשדוד/מעריב

"אני לא חושב שהיה דבר כזה מטורלל עד היום", התייחס רנ"צ בדימוס אסף חפץ, לניסיון הדחתו של המפכ"ל קובי שבתאי על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. חפץ כיהן כמפכ"ל בשנים 1997-1994. "השר לא משגע רק את המפכ"ל, אלא משגע את כל המשטרה, ומוציא אותה לגמרי מאיזון ואיפוס", הוא טוען.

"צריך להבין שמערכת האיזונים בין המערכת הפוליטית לבין המשטרתית היא מאוד עדינה, והשר הורס את הכל", המשיך חפץ. "הדבר הכי גרוע שקורה למשטרה זה שהיא מאבדת את אמון הציבור כשהיא נתפסת כמשטרה פוליטית, והדבר הכי גרוע למערכת אירגונית זה כשמתחילים למנות ולקדם לא את האנשים הטובים, אלא את אלו שמקורבים. זה מה שהשר עושה כעת בדיוק".

איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
"השר מוציא את המשטרה מאיזון". שבתאי ובן גביר/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

בשיחה עמו שולל חפץ את הטענה לפיה, בין צמרת המשטרה לשר לביטחון פנים הייתה גם בשנים עברו תרבות ארגונית של מינוי מקורבים. הוא טען שהמצב כפי שמתקיים בימים אלו הוא "חריג ביותר והרסני". "השר מחפש לקדם רק סמרטוטים", אמר בזעם. "כל מי שנחשב שוטר טוב ייאלץ לפרוש מהמערכת, ואז מה יישאר לנו בדיוק מהמשטרה?".

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
אסף חפץ, רב ניצב בדימוס. מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017. ניב אהרונסון
"לא חושב שהיה דבר כזה מטורלל עד היום". חפץ/ניב אהרונסון

המפכ"ל לשעבר נשאל האם לשיטתו הניצבים שניצבים כיום בצמרת המשטרה פועלים כראוי בהתאם להתנהלות השר. "אולי פה ושם יש כאלו שלא, אבל אני מתאר לי שרובם בעלי חוט שדרה יציב", אמר. "אני מקווה שגם המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא בעל חוט שדרה יציב וברגע שהוא ימונה לתפקיד, הוא יראה בבירור לשר כיצד צריכה להיראות מערכת היחסים בין שניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully