וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת דורש לבדוק את הקשרים העסקיים של בכירי מערכת הביטחון לשעבר עם קטאר

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 11:27

"המידע החמור על קשרים כלכליים בין לשעברים ביטחוניים לבין קטאר מעוררים חשש כבד לפגיעה בביטחון המדינה והעדפת שיקולים אישיים על פני השיקולים הלאומיים", כתב שר הכלכלה במכתב ששיגר לנתניהו, גלנט והנגבי. "הובאו לידיעתי עדויות לקיומם של קשרים עסקיים מטרידים"

קויק: ניר ברקת נגד המונופולים/ערוץ הכנסת

שר הכלכלה, ניר ברקת, פנה אתמול (שני) במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט וראש המלל, צחי הנגבי בדרישה לבדוק את הקשרים העסקיים של בכירים לשעבר במערכת הביטחון הישראלית עם ממשלת קטאר. "המידע החמור על קשרים כלכליים בין לשעברים ביטחוניים לבין קטאר מעוררים חשש כבד לפגיעה בביטחון המדינה והעדפת שיקולים אישיים על פני השיקולים הלאומיים, כולל בשעת מלחמה", ברקת כתב, מבלי לציין שמות במכתבו.

ברקת, שמנהל בשבועות האחרונים קמפיין מתקפות נגד קטאר, טוען כי "הובאו לידיעתי עדויות לקיומם של קשרים עסקיים מטרידים בין בכירים בעבר במערכת הביטחון לבין קטאר, מדינת הטרור שעוסקת במימון חמאס, בהגנה על בכיריו ובהסתה אנטישמית נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל באמצעות אל ג'זירה ותרומות של מעל לטריליון דולר ב-20 שנה האחרונות למוסדות בארה"ב" ברקת כתב במכתב: "אותם בכירים לשעבר במערכת הביטחון, משפיעים גם היום על קבלת החלטות, בין היתר, במסגרת גיוסם בתפקידי מילואים".

שר הכלכלה ניר ברקת בוועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מנהל בשבועות האחרונים קמפיין מתקפות נגד קטאר. השר ברקת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בחודשים האחרונים, בצל מלחמת חרבות ברזל והמשא ומתן על השבת החטופים, היו מספר פרסומים בנוגע לקשרים של ישראלים בכירים עם קטאר. בנובמבר פורסם בדה מרקר שהאלוף במיל פולי מרדכי, ששימש בעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים והתגייס לסייע במילואים למפקדת החטופים של צה"ל, נמצא בקשרים עסקיים עם קטאר. בפברואר פורסם שם כי אחד מעורכי הדין המייעצים לצוות המשא ומתן להשבת החטופים, עו"ד יוסי בנקל, מייצג גם גופים קטארים. גם הקשרים של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן בקטאר עוררו שאלות בחודשים האחרונים.

במכתב, שנשלח עם העתקים גם למבקר המדינה, ברקת מבקש לפתוח בבדיקה וחקירה של "כל מי שבא במגע עם מדינת קטאר או גורמים וחברות מטעמה" וקיבל מהם תשלום, ולוקח חלק בפעילות כלשהי של משרד הביטחון, צה"ל, השב"כ, המוסד, מל"ל או בתפקידים ציבוריים בעלי משמעות בקבלת החלטות ביטחוניות, בדגש על התנהלותם במהלך המשא ומתן עם קטאר. "יודגש, כי השתתפות גורמים בעלי אינטרס כלכלי עם קטאר בדיונים ובפורומים הנוגעים לקטאר באופן ישיר או עקיף, לרבות בנוגע למשא ומתן לגבי שחרור החטופים, מהווה ניגוד עניינים חמור ביותר, על אחת כמה וכמה כאשר לא ניתן גילוי נאות בנושא לציבור". לדברי ברקת, "מדובר בצורך דחוף, שכן אנו בשעת מלחמה וקטאר ממשיכה לפעול נגד מדינת ישראל ומנצלת קשרים עם בכירים ישראלים כדי לפגוע באינטרסים של מדינת ישראל".

בשבועות האחרונים ברקת תוקף בעקביות ובחריפות את קטאר ומערבותה במשא ומתן לשחרור החטופים, בראיונות בינלאומיים ומקומיים מאשים אותה בהיותה תומכת טרור. המתקפות של ברקת עוררו גם את זעם הקטארים, ודובר משרד החוץ בדו"ח צייץ בחודש אפריל: "עוד פוליטיקאי שמתעסק ב'לחבוט בקטאר' למען הקריירה הפוליטית שלו. במקום לעסוק בתמיכה למאמצים להשגת עסקה, ברקת חושב שיבזבז את זמנו טוב יותר בתקיפת המתווכים שפועלים מסביב לשעון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully