וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוש התנצל על ניהול ההילולה במירון - אך לא התייחס לקומבינה למשפחתו

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 10:33

בהתנצלות שפרסם בביטאון מפלגתו, השר לא התייחס כלל לכך שאשתו ושלושת ילדיו השתתפו באירוע, על אף שהוכרז כשטח צבאי סגור, ולא היה להם היתר. על ניהול ההילולה אמר: "נחלנו כשלון בצורה כואבת מאוד"

מאות חרדים עלו להר מירון בניגוד לחוק, 26 במאי 2024/דוברות משטרת ישראל

שר ירושלים ומסורת מאיר פרוש פרסם הבוקר (שלישי) התנצלות בביטאון מפלגתו "המבשר" על ניהול אירועי ההילולה של ל"ג בעומר במירון השנה. יחד עם זאת, הוא לא התייחס לקומבינה שאפשרה לאשתו ושלושת ילדיו להגיע להילולה, אף שהיה המקום שטח צבאי סגור והם לא נכלול ברשימה של ההיתרים המיוחדים כפי שנחשף אתמול בוואלה.

לדברי השר פרוש, ההילולה "הסתיימה בתחושת החמצה וכשלון. נכון, סיכויי ההצלחה מלכתחילה לא היו גבוהים, יותר נכון אולי אפילו לא היו קיימים, מרגע שהתברר שבעקבות המצב הבטחוני יוטלו הגבלות של פיקוד העורף על ההילולא המסורתית במירון, אבל גם בגרף הכשלון האפשרי לאירוע מהסוג הזה, נחלנו את הכשלון בצורה כואבת מאוד". 

אמש פורסם בוואלה כי למרות האיסור, אשתו של השר רחל, בניו - נחום וישראל, שכיהן בעבר כראש עיריית אלעד - ובת נוספת נראו במושב במהלך סוף השבוע האחרון. הם הגיעו למקום אף שמפקד פיקוד העורף הכריז על האזור "שטח צבאי סגור, והשהייה אושרה רק לבעלי אישורים מיוחדים שניתנו מכוח החוק שאושר בשבוע שעבר בכנסת עבור מעגל מצומצם של משתתפים. 

מאיר פרוש. יונתן זינדל, פלאש 90
התנצל אך לא הסביר את הקומבינה. פרוש/פלאש 90, יונתן זינדל

בלשכת השר לא הכחישו בתגובה את נוכחותם במקום, אך טענו כי אשת השר ובתו סייעו לו "בצרכיו האישיים", ושני בניו שימשו כנהגי השר בזמן ההילולה, על פי אישור ממינהל הרכב.  

בטור אישי שפרסם הבוקר יחד עם פרויקטור ההילולה יוסי דייטש כתב השר פרוש: "לא הצלחנו להוציא לפועל את המתווה שהיה אמור למנוע מהמשטרה להיכנס עם כוחות לתוך הציון הקדוש כפי שסוכם איתם מראש, ולמעשה לאפשר לסדרנים מקרב אנשי שלומינו לנהל את המתחם. לא הצלחנו לשמר על אף הנסיבות הבטחוניות החריגות, את שיתוף הפעולה עם המשטרה כבשנה שעברה, אז לא פעלו כוחות משטרה כלל באזור הציון ובוודאי שלא ביצעו שום פעולה מבצעית במתחם הציון ובחצר, ללא תיאום איתנו.

"זו טעות לחשוב שבמצב ההגבלות המחמיר עליו החליט פיקוד העורף, יתאפשר לתאם עם המשטרה את ההתנהלות הרגישה במירון ולקיים את האיזון בין אכיפת צו פיקוד העורף לבין הימנעות מחילול ציון רשב"י זיע"א ופגיעה בציבור המתפללים. טעות להסכים מלכתחילה למתווה במסגרתו משרד ירושלים ומסורת ישראל אחראי על קיומו של ה'אין אירוע', בו בזמן שהמשטרה מוסמכת לאכוף בכח את צו האלוף, ללא שהותירו מקום לגמישות מבצעית, שאותה נוכל להפעיל. כולנו מלאי צער על המצב שנוצר ומביעים את כאבנו על המראות שנראו בל"ג בעומר באתרא קדישא מירון ועל עוגמת הנפש הרבה שהדבר גרם לכלל ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully