וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: תומך במלחמה בטרור של ישראל, היא מאבדת כוח

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 9:24

במפגש עם תורמים, שפורסם בוושינגטון פוסט, הביע המועמד הרפובליקני לנשיאות עמדה שונה ביחס למלחמה בעזה, שאותה קרא לאחרונה לסיים במהירות. הוא לא הזכיר את נתניהו, הבטיח לסלק סטודנטים פרו-פלסטנים, תקף יהודים שמצביעים לביידן וטען: "המצב בארה"ב - כמו לפני השואה"

טראמפ מחוץ לבית המשפט: "זה אסון למדינה שלנו"/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר במפגש עם תורמים יהודים בניו יורק כי הוא תומך בהמשך "המלחמה בטרור" של ישראל בעזה - כך דווח בוושינגטון פוסט. זהו שינוי בהשוואה לעמדות שהשמיע המועמד הרפובליקני בשבועות האחרונים, כשקרא לסיים את המלחמה ומתח ביקורת על התנהלותה.

במהלך השיחה, הוא הבטיח לרסק את המחאות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים אם ייבחר מחדש בנובמבר, ואמר לתורמים בחדר - שאותם תיאר בתור "98% מהחברים היהודים שלי" - שהוא יגרש סטודנטים מארצות הברית.

"אחד הדברים שאעשה זה לזרוק כל סטודנט שמפגין מהמדינה. אתם יודעים, יש הרבה סטודנטים זרים. ברגע שהם ישמעו על כך, הם יתנהגו כמו שצריך", אמר טראמפ במפגש שהתקיים לפני שבועיים.

כשאחד המשתתפים התלונן על כך שרבים מהסטודנטים והפרופסורים שמפגינים נגד ישראל יכולים יום אחד להחזיק בעמדות של כוח בארצות הברית, תיאר אותם טראמפ בתור חלק מ"מהפכה רדיקלית" שאותה הבטיח להביס. הוא שיבח את משטרת ניו יורק על פיזור מאהל המחאה באוניברסיטת קולומביה ואמר כי ערים אחרות צריכות לפעול כמוה. "זה חייב להיפסק עכשיו", אמר.

"ובכן, אם תגרמו לי להיבחר, ואתם באמת צריכים לעשות זאת, אם תגרמו לי להיבחר מחדש, אנחנו נחזיר את התנועה הזו 25 או 30 שנה אחורה", אמר, לדברי התורמים, שדיברו בעילום שם כדי לפרט אירוע פרטי.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, 26 במאי 2024. רויטרס
"הרבה אנשים אפילו לא יודעים מה זה 7 באוקטובר". טראמפ/רויטרס

במהלך המפגש, טראמפ התגאה במדיניות שלו כלפי ישראל במהלך כהונתו, מבלי להזכיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאותו הוא הרבה לתקוף מאז שעזב את הבית הלבן ב-2021.

"אני אחד מהאנשים היחידים שאומר זאת עכשיו. והרבה אנשים אפילו לא יודעים מה זה 7 באוקטובר", אמר במפגש טראמפ על תמיכתו בהמשך המלחמה של ישראל, מבלי להסביר את דבריו.

לדבריו, ישראל זקוקה לעזרתו. הוא טען כי הפגנות התמיכה בה קטנות מהעצרות הפוליטיות שלו. הוא הוסיף כי "ישראל מאבדת את כוחה" בוושינגטון, ובמיוחד בקונגרס. "זה לא ייאמן".

הנשיא לשעבר חזר על תסכולו מכך שהוא לא קיבל מספיק תמיכה מצד יהודים אמריקנים, בהמשך לרטוריקה שיש הרואים בה אנטישמית משום שהיא גורסת שיהודים אמריקנים צריכים להיות נאמנים יותר לדתם או לישראל מאשר לארצות הברית.

"אבל איך יהודי יכול להצביע לדמוקרט, ולביידן בפרט - שכחו מביידן. הם תמיד מאכזבים אתכם", אמר טראמפ על יריביו הדמוקרטים.

טראמפ סיפר במפגש שהוא למד "היסטוריה יהודית" שגיבשה אצלו תובנות לגבי המצב הנוכחי בארצות הברית. "זה כמו לפני השואה, אני נשבע. אם אתם מסתכלים, זה אותו דבר. היה לכם נשיא או ראש מדינה חלש. זה הולך ונבנה, ואז, לפתע פתאום, אתה מסיים עם היטלר. אתה מסיים עם בעיה שאף אחד לא הכיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully