וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על רקע מחאת משפחות החטופים בכנסת: "מי שרוצה דכדוך, שיקשיב לאולפנים"

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 18:33

ראש הממשלה טען כי "סינוואר מחכך את ידיו בהנאה, ומחכה שיעשו את העבודה עבורו", נציגי המשפחות צועקות מיציע האורחים: "את כולם - עכשיו". לפיד עלה אחרי נתניהו ותקף: "כל היום אתה מדבר בחרוזים", אמר. "פעם אחת הוצאתי אותך ממשרד ראש הממשלה - זה יקרה שוב"

בנימין נתניהו נואם בדיון 40 חתימות/ערוץ הכנסת

בדיון "40 חתימות" שהתקיים היום (שני) בכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי "הניצחון הוא עדיין היעד המרכזי שלנו, אם אתם רוצים דכדוך - תקשיבו לאולפנים". ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם אחריו והבטיח כי יחזור לכיסא ראש הממשלה. "כל היום אתה מדבר בחרוזים. פעם אחת הוצאתי אותך ממשרד ראש הממשלה, זה יקרה שוב". לאחר מכן, לפיד קרא לנתניהו להפגש כדי לקבוע תאריך מוסכם לבחירות תוך ניהול "קמפיין נקי מתוך כבוד ללוחמים", נתניהו בתגובה פרץ בצחוק.

ראש הממשלה נתניהו החל את נאומו כשסיפר ביקוריו בפיקוד דרום וצפון. "ראיתי את הרוח העזה של הלוחמים שלנו", אמר "הם אמרו לי - 'לך עד הסוף, אל תקשיב לקולות אחרים'. ראיתי את הנחישות שלהם להשלים את המשימה". נציגי המשפחות צועקות בזמן דבריו מיציע האורחים "את כולם, עכשיו".

"אני שומע את הקולות שכופרים בצורך להשיג ניצחון", המשיך ראש הממשלה. "אני שומע את קולות הדכדוך שמבטלים זאת ואומרים שאין אפשרות לנצח. הניצחון הוא עדיין היעד המרכזי שלנו. אזרחי ישראל, אם אתם רוצים דכדוך - תקשיבו לאולפנים אבל אם אתם רוצים עוצמה - תקשיבו ללוחמים. אני מחבק את משפחות השכולות, מאחל החלמה לפצועים ומחבק את משפחות החטופים".

בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
קיבלתי חמש פניות להרחיב את המנדט ולהגמיש את התנאים. בנימין נתניהו במהלך נאומו בכנסת/ראובן קסטרו

נתניהו התייחס לסרטון התצפיתניות שפורסם, ברקע השלטים והקרנת הסרט הקשה מיציע האורחים על ידי משפחות החטופים. "לפני כמה ימים צפינו בכאב עמוק בסרטון שמתאר את חטיפת החיילות שלנו, הלב נקרע", אמר. "הן תמיד בליבנו ובראש מעיננו. לא ארפה מהמאמץ להשיב אותם הביתה".

ראש הממשלה סיפר על הדיווחים שהוא מונע מצוות המשא ומתן להמשיך לעבוד למען החזרת החטופים. "אני דוחה את השקר הנתעב כאילו אני לא נותן את המנדט שנדרש לו", אמר. "מדצמבר ועד עכשיו קיבלתי חמש פניות להרחיב את המנדט ולהגמיש את התנאים. אישרתי את כל הבקשות, נענתי לכל ההצעות. התדריכים השקריים שאנחנו המכשול הם ספין שקרי שלא רק פוגע במשפחות אלא עושה דבר גרוע. הוא מרחיק את השחרור, פוגע במו"מ ובמקום הלחץ שיהיה מופנה כלפי סינוואר הוא מופנה כלפי ישראל. אז למה שהוא יהיה בלחץ? הוא מחכך את ידיו בהנאה, ומחכה שיעשו את העבודה עבורו. את הלחץ צריך להגביר נגד הצד השני, וזה מה שאנחנו עושים".

על התקרית אמש ברפיח, אמר כי מדובר ב"תקלה טרגית, אנחנו חוקרים את המקרה ונסיק מסקנות. אצלנו כל בלתי מעורב שנהרג זה טרגדיה, אצל חמאס זאת אסטרטגיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שלט "תסתכלו להן בעיינים" בדיון 40 חתימות ,בהשתתפות בנימין נתניהו ויאיר לפיד .27 במאי 2024. ערוץ כנסת, צילום מסך
"את הלחץ צריך להגביר נגד הצד השני, וזה מה שאנחנו עושים". שלט "תסתכלו להן בעיינים" שעלה בזמן נאום נתניהו/צילום מסך, ערוץ כנסת

ראש האופוזיציה יאיר לפיד עלה אחרי נאום נתניהו ותקף אותו. "למה אתה עדיין ראש הממשלה?", אמר. "באיזה עולם ראש הממשלה שאחראי לאסון הגדול ביותר לעם היהודי מאז השואה הוא עדיין ראש הממשלה? באיזה עולם אתה לא עולה לכאן ומבקש סליחה והולך הביתה? 1,500 נרצחים, אתה לא יכול להשאר בתפקיד. ילדות נאנסות, קשישים מתים במנהרות. אתה לא יכול להישאר בתפקיד כי כשלת ונכשלת והממשלה הזאת לא לגיטימית". אחר מכן, לפיד עקץ את נתניהו ואמר כי "כל היום אתה מדבר בחרוזים. פעם אחת הוצאתי אותך ממשרד ראש הממשלה, זה יקרה שוב".

לפיד קרא לנתניהו להפגש כדי לקבוע תאריך מוסכם לבחירות תוך ניהול "קמפיין נקי מתוך כבוד ללוחמים", נתניהו בתגובה פרץ בצחוק.

מליאת הכנסת התכנסה לדיון "40 חתימות" בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו על המלחמה שמנהלת ישראל בדרום ובצפון ו"המחירים חסרי התקדים לאזרחים". הדיון נקבע לבקשתם של 40 חברי כנסת מסיעות האופוזיציה.

יאיר לפיד במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
"באיזה עולם רה"מ שאחראי לאסון הגדול ביותר לעם היהודי מאז השואה הוא עדיין רה"מ?" יאיר לפיד במליאת הכנסת/ראובן קסטרו

ח"כ רם בן ברק פתח את הדיון, פנה לנתניהו וביקש ממנו לקחת מנהיגות. "קבל את ההחלטה הנכונה ואל תדאג לשלמות ממשלתך", אמר. "אם תצטרך את האצבעות שלנו בשביל עסקה - תקבל אותן. אל תיתן לקיצונים שקיצוניים, שהלגיטימיות שלהם מוטלת בספק, לקבל את ההחלטות במקומך".

ח"כ בן ברק התייחס לדיון "היום שאחרי" בנושא תושבי הצפון. "צריך לדון איך מחזירים אותם לביתם, איך מחזירים את הביטחון לגבול הצפון ואיך מזניקים את הכלכלה, החינוך, התעסוקה באותו חבל ארץ שאתם הזנחתם", אמר. "8 חודשים עברו מאז ה-7 באוקטובר. עד מתי אתה אדוני ראש הממשלה תחשוב שמילים וסיסמאות שרובן נבובות וחלולות יכולות להיות תחליף למנהיגות. הציבור כבר לא מאמין לך. סיסמת הניצחון המוחלט שלך היא חידלון מוחלט".

ח"כ רם בן ברק לנתניהו: "הציבור כבר לא מאמין לך"

רם בן ברק נואם בדיון 40 חתימות/ערוץ הכנסת
רם בן ברק, פריימריז לראשות יש עתיד, 28 במרץ 2024. ראובן קסטרו
״חזית המלחמה בצפון מושתקת". ח"כ רם בן ברק/ראובן קסטרו

מה זה דיון "40 חתימות"?

הכנסת רשאית לקיים אחת לחודש, לפי דרישה של 40 חברי כנסת לפחות, דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנושא שהוחלט עליו - כך על פי אתר הכנסת.

את הדיון פותח אחד מחברי הכנסת שדרשו את קיומו, ולשם כך מוקצבות לו עד עשר דקות. משך הדיון כולו הוא 60 דקות, והזמן מחולק בין הסיעות לפי גודלן. ראש הממשלה נדרש להיות נוכח בכל הדיון, והוא מציג את עמדתו פעם אחת במהלכו.

ראש האופוזיציה נדרש גם הוא להיות נוכח בכל הדיון, והוא רשאי לנאום מייד לאחר ראש הממשלה. דברי חבר הכנסת הפותח את הדיון, דברי ראש הממשלה ודברי ראש האופוזיציה אינם נכללים במסגרת 60 הדקות המוקצבות לדיון. בתום הדיון הכנסת מקיימת הצבעה ​על העמדה שהציג ראש הממשלה.

בבקשה לקיים את הדיון נכתב כי "חזית המלחמה בצפון מושתקת וגובה מחירים חסרי תקדים ובלתי הפיכים. במעמד הכלכלי, במעמד החברתי ובמעמד הנפשי. מעל 70 אלף פונו על ידי המדינה ואינם רשאים לחזור לביתם. היעדר מדיניות ברורה הביאה להתרסקות אלפי עסקים מקומיים, התרסקות של קהילות שלמות והתפרקות של משפחות רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully