וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מתחקרים את התקיפה ברפיח, הערכנו שלא צפוי נזק לבלתי מעורבים

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 17:04

אחרי התקיפה סמוך למחנה העקורים, שבה נהרגו לפי דיווחים עשרות פלסטינים: הפרקליטה הצבאית הראשית הנחתה את מנגנון התחקור המטכ"לי לתחקר את התקרית. בצבא אמרו כי לפני התקיפה ננקטו צעדים רבים, ובעקבותיהם הוערך כי לא היה צפוי להיגרם נזק לאזרחים בלתי מעורבים

התקיפה ברפיח, 26 במאי 2024/רויטרס

הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, הנחתה את מנגנון התחקור המטכ"לי לתחקר את התקיפה שאירעה אמש ברפיח - כך הודיע היום (שני) דובר צה"ל.

אמש כלי טיס תקף יעדי טרור ברפיח, ובהם בכירים במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס, שהכווינו פיגועים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון וביצעו פיגועים רצחניים נגד אזרחי מדינת ישראל. התקיפה התבצעה על בסיס מידע מודיעיני מקדים על המצאותם של המחבלים במקום.

לפי צה"ל, לפני התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים, הכוללים בדיקת חוזי מהאוויר, שימוש בחימוש מדויק ומידע מודיעיני נוסף, שעל בסיסם הוערך כי לא צפוי היה להיגרם נזק לאזרחים בלתי מעורבים.

מיקום התקיפה ברפיח ביחס למרחב ההומניטרי 27 במאי 2024. דובר צה"ל
מקום התקיפה ברפיח - ומקום המרחב ההומניטרי. מפה שפרסם צה"ל לאחר התקרית/דובר צה"ל

כמו כן, התקיפה לא בוצעה במרחב ההומניטרי באל-מוואסי, שאליו צה"ל קרא לאוכלוסייה להתפנות.

האירוע מתוחקר על ידי מנגנון התחקור המטכ"לי, גוף עצמאי שאחראי על בחינת אירועים חריגים בלחימה. המנגנון מתחקר את הנסיבות למותם של אזרחים במרחב התקיפה. בצה"ל מסרו כי הם מצרים על כל פגיעה בבלתי מעורבים במסגרת הלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully