וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט: המלחמה תימשך שנים ארוכות, יש להגיע לסיום לחימה ברפיח ולקדם עסקה

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 13:26

בדיון בוועדת החוץ והביטחון אמר השר כי "לא נכון לדבר במונחים של סיום המלחמה", ויש "לעצור את האש לכמה זמן שיידרש". כמו כן התייחס לצורך בוועדת חקירה ממלכתית, שתחדש את האמון בין העם לנבחריו. בהקשר זה הציע שהבדיקה תחל כבר מימיו כרמטכ"ל: "מחיל את זה גם על עצמי"

הפגנה של משפחות החטופים מחוץ לדיון קבינט המלחמה בקרייה/דנור אהרון Danor Aharon

חבר קבינט המלחמה, השר גדי איזנקוט, אמר היום (שני) בדיון חסוי בוועדת החוץ והביטחון בכנסת, כי "יש להגיע לסיום לחימה ברפיח, ובמקביל להתקדם בעסקת חטופים, ולעצור את האש לכמה זמן שיידרש". בדיון התייחס לצורך בוועדת חקירה ממלכתית לחידוש האמון בין העם לנבחריו: "אמון הציבור הוא מרכיב הכרחי בביטחון הלאומי".

"חמאס מחדש את כוחו", אמר בסקירה לחברי הוועדה. "הלחימה בו תימשך עוד שנים ארוכות, ולכן לא נכון לדבר במונחים של שחרור חטופים וסיום המלחמה", קבע. "מה שנכון בעזה, זה להגיע לסיום לחימה ברפיח, ובמקביל להתקדם בעסקת חטופים ולעצור את האש לכמה זמן שידרש. נוכל תמיד לחזור אחר כך".

גדי איזנקוט, 12.2.2022. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"המלחמה תימשך שנים ארוכות". איזנקוט/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

בדיון התייחס איזנקוט לצורך בוועדת חקירה ממלכתית לחידוש האמון בין העם ונבחריו. הוא הצביע על עצמו, ואמר: "אני מזמין את עצמי, שעבודת הוועדה תתחיל מהתאריך בו התחלתי את תפקידי כרמטכ"ל. ברור שהיא צריכה לבדוק במהירות את האירועים שקדמו ל-7 באוקטובר, וגם לאחור, גם את הקונספציה. ואני מחיל את זה גם על עצמי, לא להשאיר אבן על אבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully