וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא למדו כלום מ-7 באוקטובר: ביקורת בצה"ל חשפה מחדל באבטחת מתקן רגיש של חיל האוויר

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 12:38

לדברי גורמים בצבא, הכוחות שערכו את הביקורת הצליחו לגנוב תחמושת ואמצעי לחימה במחנה באוגדת יו"ש. הגורמים הביעו דאגה לאור הממצאים בשטח: "כולנו למדנו שההקפדה על הנהלים בשגרה חשובה, אי אפשר לדעת מתי תתהפך הקערה". דובר צה"ל: הקביעה שהמחנה נכשל תתקבל לאחר בירור

הרמטכ״ל בבסיס נבטים: טילים לשטח מדינת ישראל יענו בתגובה/דובר צה"ל

בביקורת מקיפה שערכו בצה"ל באוגדת יו"ש, הצליחו הכוחות להיכנס למחנה ששייך לחיל האוויר ולדמות גניבה של אמצעי לחימה ותחמושת - כך נודע היום (שני) לוואלה. גורמים צבאיים מתחו ביקורת על אבטחת המתקן הרגיש, ומשמעת החיילים בו, והצביעו על כך שלא הופקו הלקחים מאירועי 7 באוקטובר. "כולנו למדנו מה המשמעות של הקפדה על הנהלים, במיוחד בשגרה, כי אף אחד לא יודע מתי תתהפך עלינו הקערה".

ביקורת זו נעשתה במסגרת ביקורות קבועות שעורך צה"ל במחנות הצבא בכלל הפיקודים המרחביים. בביקורת אלה בודקים מספר תחומים, בין היתר את תחום האבטחה, המשמעת, וההקפדה על הנהלים. החשש בצה"ל הינו, בין היתר, מחדירה למחנות וגניבת תחמושת ואמצעי לחימה, שעוברים לאחר מכן לידי ארגוני טרור וארגוני פשיעה תמורת כסף רב.

בעקבות ההתרשמות לרעה בביקורת, אמרו הגורמים בצבא: "אחרי 7 באוקטובר למדנו כולם לקח גדול מאוד, כמה חשובה המשמעת הצבאית. כמה חשובה הגנת המחנה. מה המשמעות של הקפדה על הנהלים, במיוחד בשגרה. כל מה שקרה בגבול רצועת עזה התרחש ללא מודיעין מוקדם", הזכירו.

פעילות כוחות צה"ל ,שב"כ, מג"ב, אוגדת יו"ש, 5 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
"ההקפדה על הנהלים חשובה במיוחד בשגרה". פעילות באוגדת יו"ש באוקטובר שעבר/דובר צה"ל

ממצאי הביקורת באותו מחנה יוצגו למפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, כך נודע לוואלה.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "מערך הגנת המחנות מבצע באופן קבוע ביקורות פתע לאבטחת המחנות. במחנה התבצעה ביקורת שממצאיה הועברו למפקדים. הקביעה כי המחנה נכשל בביקורת תתקבל רק לאחר בירור מפקדים יסודי ובחינת הממצאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully