וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במרוץ לרבנות הראשית: ההחלטה שטורפת את הקלפים

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 12:36

ועדת הרבנים לבחירת המועמד הציוני דתי הודיעה שהיא נסוגה מבחירתה ברב מאיר כהנא, דיין בבית הדין הרבני באשקלון, כמועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. זאת בין היתר בשל לחצים של רבנים נגד מועמדותו. ההחלטה פותחת מחדש את המרוץ לתפקיד | פרסום ראשון

הרב הראשי על המתקפה האיראנית: ניצלנו בזכות הרמטכ"ל? בזכות בני הישיבות/מתוך שידור הלווין ״דר וסחורת״

פרסום ראשון - דרמה במרוץ לתפקיד הרבנים הראשיים: ועדת הרבנים לבחירת המועמד הציוני דתי הודיעה היום (שני) על כך שהיא נסוגה מבחירתה ברב מאיר כהנא, דיין בבית הדין הרבני באשקלון, כמועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, זאת בין היתר בשל לחצים של רבנים דתיים נגד מועמדותו. ההחלטה פותחת מחדש את המרוץ לתפקיד הרבנים הראשיים שייערך בעוד כחודש.

ועדת הרבנים הוקמה לפני כשנה לאור בקשת יו"ר מפלגת הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' מהרב יעקב אריאל, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, לגבש קבוצה רחבה ומגוונת של רבנים שתוביל החלטה על מועמד ציוני דתי מוסכם. הוועדה הודיעה אז על בחירתה ברב כהנא אך מאז הופעלו לחצים גדולים נגד ההחלטה, בין היתר של רבנים שהביעו רצון להתמודד לתפקיד כמו הרב יעקב שפירא, הדיין הרב אליעזר איגרא, הרב מיכה הלוי והרב שמואל אליהו.

הרב מאיר כהנא. דוברות בתי הדין הרבניים, אתר רשמי
הרב מאיר כהנא/אתר רשמי, דוברות בתי הדין הרבניים

במכתב ששלחו הרבנים ליו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' והגיע לוואלה הם כתבו: "בשבועות האחרונים, עדים אנחנו, לצערנו הרב, לערעורים רבים על תוקפה של ההחלטה, והם אף מלווים בפעילות מעשית. למגינת לבנו, המהלך של הוועדה, שהשקענו בו מאמצים רבים, ונוהל לדעתנו באופן הגון ומכובד, לא הצליח להביא לתוצאה המיוחלת של הסכמה ציבורית רחבה, וגיבוי מלא למועמד אחד מוסכם - תוצאה שלשמה פנית אלינו, כדי שתוכל למלא כראוי את המשימה של העמדת רב ציוני דתי כרב ראשי. על כן אנחנו נאלצים להשיב את האחריות אליך". הרבנים ציינו במכתב כי בשנה האחרונה סמוטריץ' ואנשיו "פעלו בנאמנות" ועמדו מאחורי החלטת הוועדה.

הבחירות לרבנות הראשית צפויות ככל הנראה להתקיים בסוף יוני. לתפקיד הרבנים הראשיים מתמודדים בין היתר הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף ז"ל והרב יהודה דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי - לתפקיד הרב הספרדי ומועמדים נוספים כמו הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, שוקלים להתמודד. בנוסף, הרב כהנא, הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה, הרב משה חיים לאו, בנו של הרב ישראל מאיר לאו ואחיו של הרב הראשי הנוכחי דוד לאו מתמודדים לתפקיד הרב האשכנזי.

ערב הקמת הממשלה, סוכם על דיל בין ש"ס לציונות הדתית, ובמסגרתו ייבחר מועמד ציוני דתי לתפקיד הרב הראשי אשכנזי ומועמד חרדי לתפקיד הרב הראשי הספרדי. נגד הרב כהנא נרשמה ביקורת גם מתוך הציבור החרדי וסיכוייו להיבחר היו נמוכים מאוד. כעת, לאחר הודעת הוועדה - הקלפים נטרפו והמרוץ ייפתח מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully