וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הירדני: ישראל מנסה לגרור את האזור למלחמה

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 9:39

הנסיך חוסיין תקף בריאיון נדיר את הקהילה הבינלאומית על חוסר יכולתה לעצור את המלחמה ברצועת עזה ואמר כי ישראל נשלטת על ידי "ממשלה קיצונית". "המלך הזהיר שהמשך הפרות זכויות הפלסטינים יובילו לאסון באזור ותראו מה קורה כיום"

התקיפה ברפיח, 26 במאי 2024/רויטרס

יורש העצר הירדני, הנסיך חוסיין, תקף בריאיון נדיר את הקהילה הבינלאומית על חוסר יכולתה לעצור את המלחמה ברצועת עזה ואמר כי ישראל נשלטת על ידי ממשלה קיצונית.

"לא ייתכן שכל העולם לא יכול לעצור את הטרגדיה המתמשכת הזאת. אנחנו כולנו המומים מחוסר היכולת של הקהילה הבינלאומית לעצור את הטבח הזה", אמר בנו של המלך עבדאללה בריאיון לערוץ אל-ערביה הסעודי. "אנשים באזור שלנו איבדו את האמון בקהילה הבינלאומית ואת אמינותה, והם צודקים".

הוא הזכיר את אזהרותיו של אביו מפני התלקחות בין ישראל לפלסטינים הרבה לפני 7 באוקטובר. ישראל, לדבריו, מנסה "לומר לעולם שהסכסוך החל ב-7 באוקטובר. בואו נחזור לפני 7 באוקטובר ולכל הנאומים של הוד מעלתו (אביו, המלך עבדאללה) ב-25 השנים האחרונות. הוא הזהיר שהמשך הפרות זכויות הפלסטינים יובילו לאסון באזור ותראו מה קורה כיום".

הוא הטיל ספק במחויבותה של ישראל לשלום. "היה קונצנזוס ערבי שהפתרון היחיד הוא להעניק לפלסטינים את זכויותיהם ולסיים את הכיבוש בתמורה ליחסים עם ישראל", התייחס הנסיך הירדני ליוזמה הסעודית שהוצגה ב-2002. "מ-2002 ועד היום, האם נראה שישראל רוצה שלום?".

יורש העצר של ירדן, הנסיך חוסיין, וארוסתו, בדרך לחתונתם בעמאן, 1 ביוני 2023. רויטרס
"מ-2002 ועד היום, האם נראה שישראל רוצה שלום?". יורש העצר הירדני ואשתו בחתונתם, בשנה שעברה/רויטרס

יורש העצר הדגיש גם את ההסלמה בגדה המערבית והאשים את ממשלת ישראל בניסיון לעורר מלחמה אזורית. "ממשלת ישראל מסלימה את המצב גם בגדה המערבית ומנסה לגרור את האזור למלחמה אזורית", אמר.

"במבט לאחור על 2023, היו 500 הרוגים בגדה המערבית. לפני 7 באוקטובר, זו הייתה השנה המדממת ביותר בעשור האחרון", הוסיף הנסיך. "אני חוזר ואומר, אלה לא רק מספרים אלא חיי אדם".

הוא אמר שממשלת ישראל נשלטת על ידי אג'נדה קיצונית והאשים את בכיריה ב"הסתה לרצח עם" נגד הפלסטינים. "מדובר בממשלה שנשלטת על ידי אג'נדה קיצונית עם שרים שמסיתים בפומבי לרצח עם נגד פלסטינים", אמר חוסיין לאל-ערביה.

לדברי הנסיך, מאז הסכמי אוסלו בשנות ה-90 גדל מספר המתנחלים מ-200 אלף ליותר מ-700 אלף.
"זה לא משיג שלום", אמר.

הוא הוסיף כי "שלום אמיתי" בסופו של דבר הוא בין האנשים. "אם אנשים לא יאמינו שהעם הפלסטיני קיבל את זכויותיו, הם לא יאמינו בשלום ולא יקבלו נורמליזציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully