וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה שחיכתה לצה"ל בג'באליה: שלושה גדודים של חמאס, ולא אחד כפי שסברו

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 14:33

על פי ההערכות באוגדה 98 הנלחמת באזור, גדוד אחד הוכרע, ושניים נוספים יוכרעו בקרוב. לפי עדויות מהשטח מדובר באחד האזורים הקשים ביותר ללחימה, בשל הריכוז הגבוה ביותר של דירות שנבנו כמתחמי לחימה בעזה. האוגדה חילצה עד כה שבע גופות של חטופים, ושבעה חיילים נהרגו

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל במרחב ג'באליה/דובר צה"ל

אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס נלחמת בשבועות האחרונים באזור ג'אבליה ובמהלכם איתרו שבע גופות של חטופים.

זו פעם ראשונה שצה"ל מתמרן ללב ג'אבליה, כי עד כה עיקר הלחימה היתה בפאתי ג'באליה שבצפון הרצועה. כעת הלחימה מתמקדת בשלושה שלבים : הכרעת מערכת החמאס במעגל העיר ג'באליה, הכפר ג'אבליה ומחנה הפליטים ג'אבליה. אחרי פירוק שכבות ההגנה בעיר ובכפר מתמקד צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים, בפיקודו של אל"מ עמי ביטון, מאז יום שני שעבר בלב מחנה הפליטים ג'אבליה. גורמים בחטיבה דיווחו על הרג של יותר מ-85 מחבלים רק במחנה.

הרמטכ״ל בלב ג'באליה: "רוצים את החטופים חיים ובבית". 21 במאי 2024. דובר צה"ל
הרמטכ"ל עם לוחמים בלב ג'באליה, 21 במאי 2024/דובר צה"ל

עד לפני התמרון הקרקעי לג'אבליה העריכו גורמי ביטחון כי במרחב יש גדוד אחד של חמאס, אך ככל שהלחימה התגברה ונאסף מודיעין, התברר כי בג'אבליה נלחמים שלושה גדודים שונים נגד אוגדה 98. מרבית המחבלים נאספו באזור לאחר שנמלטו ממקומות אחרים. חלקם נע מתחת לקרקע וחלקם מעליה.

הכניסה אל מחנה הפליטים לוותה בשיגור של עשרות טילי נ"ט לעבר כוחות צה"ל, הפעלת מטעני חבלה וירי מנשק קל וצלפים. עיקר האוכלוסייה התפנתה מהאזור, כולל ממחסות ומבתי ספר, שהפכו למוקדי מקלט עבור מחבלי חמאס. תשתיות הטרור שהוקמו לאורך שנים מתחת ומעל לשוק של ג'אבליה הוכרעו. כוחות אוגדה 98 השמידו מרכזי פיקוד ושליטה, מחסני נשק, מצבורי אמצעי לחימה ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אמצעי הלחימה שאותרו על ידי צק"ח 460 בתוך מתחם בית הספר בג'באליה. דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו על ידי צק"ח 460 בתוך מתחם בית הספר בג'באליה/דובר צה"ל
טילים ארוכי טווח שאותרו במחרטה באזור ג'באליה שבצפון רצועת עזה, 18 במאי 2024. דובר צה"ל
טילים ארוכי טווח שאותרו במחרטה באזור ג'באליה שבצפון רצועת עזה, 18 במאי 2024/דובר צה"ל

האתגר הגדול מתפצל לשני חלקים. הראשון הוא סריקת בניינים צפופים בתוך מחנה הפליטים, שבהם ייתכן ומסתתרים מחבלים, קיימים פירים ובהם גם סימנים להימצאותם של חטופים, או החטופים עצמם. האתגר השני הוא שמירה על משמעת מבצעית ודריכות של הכוחות בשטח, על רקע פעילות ותמרון שנמשכים כבר כשמונה חודשים.

לפי עדויות מהשטח מדובר באחד האזורים המורכבים ללחימה, בגלל השילוב של בניינים צפופים בגובה של 3 עד 4 קומות, שמחוברים למנהרות חיבור תת קרקעי. בנוסף לכך המבנים הם בעלי הריכוז הגבוה ביותר של דירות שנבנו כמתחמי לחימה (מצבורי נשק ותחמושת בהיקף גדול, פתחי מילוט, פתחי ירי, קירות מגן, סליקים, עמדות תצפית, זוויות ירי לנשק קל, צלפים ושיגורי נ"ט, כולל מטעני חבלה שהוסלקו בחומות הבניינים).

לפי הערכות באוגדה 98, הכוחות הכריעו גדוד אחד מהשלושה ובדרך להכרעת השניים הנותרים. במהלך הלחימה של צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים במרחב נהרגו שבעה חיילים, חמישה מירי דו צדדי, ושניים מירי נשק קל וצלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully