וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה ברפיח: חוסל ראש מטה הגדה בחמאס ובכיר נוסף בארגון

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 3:46

יאסין רביע ניהל את המערך הצבאי של חמאס בגדה והכווין פעולות טרור בשטחים. המחוסל השני: חאלד נג'אר, שביצע פיגועים קטלניים נגד אזרחים ישראלים. ועדת החירום ברפיח מסרה שהפצצה ישראלית פגעה במחנה אוהלים. הפלסטינים דווחו על 35 הרוגים | כל הפרטים

התקיפה ברפיח, 26 במאי 2024/רויטרס

דובר צה"ל מסר הלילה (שני) שכלי טיס של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, תקפו מוקדם יותר הערב וחיסלו את המחבל יאסין רביע, ראש מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס והמחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה במרחב תל אלסלטאן שבצפון-מערב רפיח ועל בסיס מודיעין מדויק. מטה הגדה בארגון הטרור חמאס אחראי על הכוונה, מימון ותמיכה בהוצאת פיגועים בשטחי יהודה ושומרון ובפנים הארץ.

המחבל יאסין רביע ניהל את כלל המערכים הצבאיים של מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס, עסק בהעברת כספים למטרות טרור והכווין פיגועים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון. יאסין ביצע בעברו מספר פיגועים רצחניים, בהם פיגועים בשנים 2001 ו-2002 בהם נהרגו חיילי צה"ל.

המחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס הכווין פיגועי ירי ומתווי טרור נוספים ביהודה ושומרון, ועסק בהעברות כספים שיועדו לטרור עבור ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בעברו, ביצע המחבל חאלד מספר פיגועים רצחניים ובהם פיגועים בשנים 2001-2003 בהם נרצחו אזרחים ישראליים, נהרגו ונפצעו חיילים נוספים.

בצה"ל אומרים שמוכרים דיווחים שכתוצאה מהתקיפה, ומשריפה שהתלקחה באזור, נפגעו מספר בלתי מעורבים. האירוע בבדיקה.

דובר מטען הבית הלבן מסר: אנחנו מודעים לדיווחים על התקרית ברפיח ואוספים מידע נוסף בנושא.

שריפה בעקבות תקיפת צה"ל ברפיח, 27 במאי 2024. רויטרס
שריפה בעקבות תקיפת צה"ל ברפיח, 27 במאי 2024/רויטרס

הפלסטינים דיווחו על תקיפה ישראלית חריגה בחלק הצפון-מערבי של רפיח. לפי הדיווח, עשרות נהרגו ונפצעו בתקיפה. רשויות הבריאות של חמאס בעזה הודיעו הלילה שמספר ההרוגים הגיע ל-35. עוד עולה מהדיווח כי התקיפה כוונה למתחם רקטות שמוקם בסמוך למבנה של סוכנות אונר"א בדרום הרצועה. עד ראייה אמר לרשת: "הם שרפו בלוק שלם. אנשים נשרפו חיים".

בתוך כך, ועדת החירום ברפיח מסרה כי ההפצצה ישראלית פגעה במחנה אוהלים של עקורים בשכונת תל אל-סולטן שברפיח. שכונת תל אל סולטן היתה אזור שאליו ברחו מאות אלפי עקורים שעזבו את מרכז רפיח כשהתחילה פעולת צה"ל בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully