וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה: ננהיג גיוס חובה אם ננצח בבחירות

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 19:59

סונאק אמר כי אם המפלגה השמרנית תישאר בשלטון אחרי הבחירות ב-4 ביולי, יחול גיוס חובה לנערים מגיל 18 - או לחילופין התנדבות בקהילה. ההצעה של ראש ממשלת בריטניה הגיעה לאחר שמנהיג הלייבור סטארמר אמר כי הוא תומך במתן זכות בחירה לבני 17 ו-16

רישי סונאק ראש הממשלה החדש של בריטניה/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, אמר היום (ראשון) שהמפלגה השמרנית תנהיג גיוס חובה לצבא או לקהילה החל מגיל 18 אם היא תישאר בשלטון אחרי הבחירות ב-4 ביולי. 

הנערים יוכלו לבחור בין התנדבות של פעם בחודש בסופי שבוע לאורך שנה, או גיוס למשך שנה לאחד מ-30 אלף מקומות בצבא. ההצעה של סונאק הגיעה לאחר שמנהיג הלייבור, קיר סטארמר, אמר אתמול כי הוא תומך במתן זכות בחירה לבני 17 ו-16. 

הסקרים חוזים ניצחון גדול ללייבור, ואלו נותרו יציבים גם אחרי הקדמת הבחירות המפתיעה שעליה הכריז סונאק בשבוע שעבר. "בריטניה עומדת היום בפני עתיד מסוכן יותר ומפולג יותר. אין ספק שהערכים הדמוקרטיים שלנו נמצאים בסכנה. לכן נציג מודל חדש ואמיץ של שירות לאומי לבני 18", אמר סונאק בהצהרה.

המפלגה השמרנית הסבירה שההצעה תמומן באמעצות מאבק בהעלמות מס, ועל ידי הפניית כספים מקרן השגשוג המשותף של בריטניה, שקיימת כדי להפחית את אי השוויון הכלכלי האזורי.

רישי סונק-ראש ממשלת בריטניה. רויטרס
ינהיג גיוס חובה אם ננצח בבחירות. סונק/רויטרס

פוליטיקאים מהלייבור לעגו להודעה. "השירות הלאומי שאנו צריכים מהצעירים שלנו הוא להצביע בעד שינוי ב-4 ביולי", אמר אנדי ברנהאם, ראש עיריית מנצ'סטר.

שר הפנים ג'יימס קלברלי אמר לתקשורת שלא יהיו סנקציות פליליות על מי שלא יתגייס לשירות חובה, אף שאנשים ייאלצו לעשות זאת, מבלי לספק פרטים נוספים.

כשנשאל על ידי ה-BBC אם אילוץ מבוגרים להתנדב עומד בסתירה למסורת הליברלית של המפלגה השמרנית, אמר שר הפנים: "אנחנו מאלצים אנשים לעשות דברים כל הזמן". הוא ציין כדוגמה חינוך חובה או הכשרה לבני נוער עד גיל 18.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully