וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר תקף את הרמטכ"ל והאשים: "אכיפה בררנית היא פשע, תחת פיקודך יש מדיניות מפלה"

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 19:19

השר תקף במכתב ששלח להלוי אודות החקירה שנפתחה נגד החשוד בהפצת סרטון ההמרדה - שבו הצהיר שאם תתקבל עמדתו של גלנט, להעביר את השליטה בעזה לידי הרש"פ, חיילי מילואים יסרבו לנטוש את עזה. בן גביר כינה זאת: "פוליטיזציה של צה"ל".

בן גביר: "ראש הממשלה התחייב שנכנס לרפיח"/ללא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף היום (ראשון) את הרמטכ"ל הרצי הלוי על החקירה שנפתחה נגד האזרח שהתחזה ללוחם מילואים והצהיר בסרטון כשהוא רעול פנים כי אם תתקבל עמדתו של שר הביטחון יואב גלנט, להעביר את השליטה בעזה לידי הרשות הפלסטינית, חיילי מילואים לא ישלימו עם כך, ויסרבו לנטוש את הרצועה.

במכתב שהגיע לידי וואלה האשים בן גביר את הרמטכ"ל ב"אכיפה בררנית" שאותה הגדיר "פשע" וכן ב"פוליטיזציה של צה"ל". בן גביר כתב כי "למרבה הצער, עושה הרושם שתחת פיקודך, צה"ל נוקט במדיניות מפלה - כאשר כנגד צד אחד של משרתי מילואים ננקטת מדיניות אכיפה נוקשה ובלתי מתפשרת, וכנגד הצד המתנה תקיפה באיראן בחקיקה של הכנסת, מדיניות של העלמת עין".

איתמר בן גביר, הרצי הלוי. יונתן זינדל, דוד כהן/פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, הרצי הלוי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, דוד כהן/פלאש 90

הדברים של בן גביר נכתבו על רקע טענות בימין שנשמעו ביממה האחרונה נגד חקירת מצ"ח שנפתחה נגד הלוחם זאת בעוד גילויי סרבנות אחרים בתקופת המחאה נגד הרפורמה המשפטית - נענו בשתיקה.

הוא דרש "הבהרות" מהרמטכ"ל "אודות מקרה דומה שאירע מוקדם יותר בשנה שעברה, בו משרתי מילואים הצהירו כי יסרבו להתייצב לשירות מילואים, במידה והכנסת תחוקק חוקים שאינם לרוחם", כלשונו וציטט בין היתר אמירות של אותם אנשי מילואים שאמרו "פושט מדים", "מפסיק לשרת" ועוד.

בן גביר ביקש מהרמטכ"ל להשיב: "מדוע לא נפתחה חקירת מצ"ח בחשד לעבירה פלילית בהוראת הפרקליטה הצבאית הראשית?" וכן מדוע לא בוצעו פעולות חקירה לאיתור המשתתפים" או "מדוע לא הנחה הרמטכ"ל על קיום שיח פיקודי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully