וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל לא הופתעו: ככל שהתמרון יעמיק ללב רפיח - כך ינסה חמאס לשגר רקטות לגוש דן

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 17:10

בצבא ציינו שכבר בשבוע שעבר עדכנו את הדרג המדיני שחמאס מחזיק ברפיח ביכולות שיגור לטווח ארוך. ההערכה היא שלצד היכולות שבהן הוא מחזיק - בארגון מתאמצים לשקם את פסי הייצור. גורם ביטחוני טען: "ככל שהתמרון הקרקעי יתקדם - נראה פחות שיגורים לטווח ארוך"

בווידאו:יירוט רקטה מעל קניון רמת אביב, 26 במאי 2024/לפי סעף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, שמעון ברוך, אנשי הדממה

בצה"ל לא הופתעו ממטח הרקטות למרכז הארץ מוקדם יותר היום (ראשון) וציינו שכבר לפני כשבוע עדכנו את הדרג המדיני שחמאס מחזיק ברפיח ביכולות שיגור לטווח ארוך. כמו כן, ההערכה היא שככל שיתקדם התמרון הקרקעי ללב רפיח, בדגש על מחנה הפליטים, ינסו פעילי חמאס לממש את יכולות השיגור עליהן שמרו לאורך כל שמונת חודשי המלחמה.

יתרה מכך, כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי, בפיקודו של תא"ל לירון בטיטו, מסרו כי שיגור הרקטות לעבר גוש דן בוצע ממרחק של כ-800 מטרים מקצה התמרון הקרקעי ברפיח.

שיגור רקטות מאיזור מעבר רפיח, 26 במאי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שיגור רקטות מאיזור מעבר רפיח, 26 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורמי ביטחון אמרו שחמאס משקיע מאמצים גדולים לשמר רקטות מסוגים שונים בדגש על טווח ארוך אך בעיקר לאבטח את קני השיגור שמהווים מבחינתו נכס ויש מהם כמות מצומצמת. אחד הגורמים אמר: "ככל שהתמרון הקרקעי יתקדם נראה פחות שיגורים לטווח ארוך ולטווח בינוני. יש להם קושי בלשקם אתרי ייצור אמצעי לחימה גדולים כמו שהרסה אוגדה 36 במרחב התת-קרקע. זה לא אומר שלא נראה גם עוד כמה חודשים שיגורים".

בנוסף לכך, אמר גורם צבאי מפיקוד דרום, כי מרכז האש של פיקוד הדרום בפיקודו של אל"מ י' מנהל מערכה רחבה נגד כלל המדרגים שאחראים על עולם השיגור והייצור ברצועת עזה מפצצות מרגמה ועד רקטות לטווח ארוך, "על הכוונת כל מי שיש לו יד בנושא בדבר. משיגור, שינוע וייצור, כולל מרכזי פיקוד ושליטה. לחמאס יש קושי כי אין מחרטות ענקיות כמו בעבר".

בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים שהפעילות של אוגדה 162 בליווי כוחות הנדסה לאיתור והשמדת מנהרות הברחה בציר פילדלפי בשילוב סגירת מעבר רפיח יביאו לצמצום עד כדי קריסת יכולות השיקום של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully