וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אום קאסר בטוחה ופתוחה"

רויטרס

25.3.2003 / 13:10

כך הודיע צבא בריטניה; הכוחות ממשיכים להתקדם לעבר לבגדד; כוחות מארינס נלחמים באחת הדיביזיות של משמר הרפובליקה, כמה עשרות קילומטרים מהעיר; גם בנאסירייה נמשכת ההתנגדות

צבא בריטניה הודיע היום כי העיר אום קאסר, בדרום עיראק, "בטוחה ופתוחה", ובתוך יומיים יגיע למקום משלח סיוע הומניטרי. בימים האחרונים התנהלו בעיר קרבות עם החיילים העיראקיים.

חיילי מארינס אמריקאיים מנהלים קרבות עזים עם אחת הדיביזיות של משמר הרפובליקה, כמה עשרות קילומטרים מדרום לבגדד. קרבות מתנהלים גם באזור העיר נאסירייה, בדרום עיראק, שם מנסים הכוחות להשתלט על ההתנגדות שעוד נותרה באזור.

הכוחות ממשיכים בהתקדמות לעבר בגדד, ולפי הדיווחים האחרונים נמצאים במרחק של כ-70 ק"מ מהעיר. גורמים רשמיים בארה"ב אמרו הלילה כי ההנהגה העיראקית שירטטה "קו אדום" מסביב לבגדד וברגע שכוחות הקואליציה יחצו אותו, משמרות הרפובליקה העיראקיות הוסמכו להפעיל נגדן נשק כימי, כך דווח ברשת סי.בי.אס. הבוקר הכחישה בגדד את הדיווחים והודיעה כי אין ברשותה שום נשק כימי או ביולוגי.

שר ההסברה העיראקי אמר היום כי ביממה האחרונה הרגו הכוחות העיראקיים שמונה חיילים מכוחות הקואליציה והפילו שלושה מסוקים. לדבריו, 16 חיילים עיראקיים נהרגו ו-95 נפצעו. שר המסחר העיראקי, הישאם מהדי סלאח, דרש היום ממדינות ערב המפיקות נפט שלא להגביר את התפוקה משום שהדבר יסייע לארה"ב ובריטניה. בקול ישראל דווח כי הוא האשים את ארה"ב שהיא מונעת מזון ותרופות מהעם העיראקי.

כוחות הקואליציה שבו והפציצו אמש מטרות בדרום בגדד, כך דיווחו עדי ראייה. גם עיר הנפט הצפונית מוסול הופצצה אתמול בערב במשך כ-45 דקות. בגלי צה"ל דווח כי בשעות הערב התנהלו חילופי אש בין כוחות הברית לבין צבא עיראק במערב המדינה, סמוך לגבול עם ירדן.

2,000 שבויים עיראקים בידי ארה"ב

הכוחות האמריקאיים מצאו לראשונה במערב עיראק משגרי טילי קרקע קרקע. מטוסי קרב של ארה"ב הפציצו את המשגרים. מהפנטגון נמסר כי לא ניתן לדעת אם במשגרים היו טילי סקאד לטווח ארוך הדומים לאלו ששוגרו לישראל במלחמת המפרץ, או סוג אחר וכי העניין נבדק. כמו כן, קיימת אפשרות שהיו אלה משגרי דמה מקרטון.

שר ההגנה הבריטי, ג'ף הון, מסר אתמול במסיבת עיתונאים, כי אין לוח זמנים לתקיפה הקרקעית בבגדד. שלשום מסר השר כי התקיפה צפויה להתחיל עד היום. בתשובה לשאלה אחרת, השיב הון, כי בריטניה נוקטת בכל המאמצים על מנת לאתר את החיילים הנעדרים.

נציגים של הצלב האדום הגיעו אתמול לבגדד, לדון בחילופי שבויים בין עיראק לארה"ב. בגלי צה"ל דווח, כי 12 חיילים אמריקאים ושני בריטים מוגדרים נעדרים. הפנטגון מסר כי בידי ארה"ב 2,000 שבויים עיראקים. שגריר עיראק באו"ם אמר אתמול בערב, כי מדינתו תכבד את זכויות השבויים ותטפל בהם כראוי, על פי כל החוקים הבינלאומיים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully