וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנים כיוון: הפרקליטות מעכבת הליכים נגד יהודים שהתפללו בהר הבית

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 16:54

לפי נהלי המשטרה, אסור ליהודים לבצע כל פולחן דתי בהר הבית. אולם במקרה הזה המשטרה לא הסתפקה רק בהרחקה מההר אלא גם הוגשו כתבי אישום, אך הפרקליטות החליטה לעכב את ההליכים בגינם ולחדש אותם רק במידה והנאשמים יחזרו על העבירות

בווידאו: גדי שנתפס בתוך שקית שנשאו חשודים בניסיון להקריבו בהר הבית/דוברות משטרת ישראל

פרקליטות המדינה החליטה להשעות את ההליך הפלילי נגד שלושה מתפללים יהודים שעלו להר הבית והתפללו. מדובר בהליך של עיכוב הליכים, שמשמעותו הוא שכתב האישום שהוגש נגד הנאשמים מעוכב אלא אם כן הם יעברו שוב את העבירה. הנאשמים הם: אוריה בלום, מרדכי יורובצקי, מרדכי דצקובסקי, אליהם נוספו שני נאשמים אחרים - נחשון עמית ואיתן בן דוד.

ובאיזה עבירה מדובר? קריאת כתבי האישום מגלה כי אחד מהם נשא את תפילת הקדיש בהר הבית, השני השתטח על הקרקע בקרבת מסגד אל-אקצא, ושלושה נוספים קראו שמע ישראל. בכתבי האישום השונים מתואר כי כולם עברו תדרוך באשר לכללי ההתנהגות במקום, וכי הם הוזהרו שנאסר על יהודים לבצע כל פולחן דתי בהר הבית.

הר הבית. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
הר הבית/אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

עו"ד יצחק בם, שייצג את הנאשמים, טען בבקשתו בפני הפרקליטות לעיכוב הליכים שמדובר באפליה חמורה: "מדיניות המשטרה בהר הבית מהווה אפליה חמורה על רקע דת ולאום. בעוד שלמוסלמים, הרואים בהר הבית מקום קדוש, מותר לבצע כל פעילות פולחנית בהר הבית ללא הגבלה, על היהודים, אשר בעבורם הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר עלי אדמות, נאסר לעשות פעולה פולחנית כלשהי. בשום מערכת משפט ליברלית איסור על פולחן במקום קדוש לבני אותה הדת, בעוד שבני דת אחרת זוכים באותו מקום בחופש פולחן מלא, לא היה מתקבל... איסור על פולחן של יהודים מחשש מפני התפרעויותיהם של ערבים נותן רוח גבית לאלימות הערבית ומעודד אותה.

"האיסור מהווה פרס לאלימות, משהוא מאותת לגורמים האלימים שהם מצליחים להשיג את מטרותיהם באמצעות איום באלימות. העמדה לדין של יהודים שביצעו פעולות פולחניות בהר הבית מוסיפה אפוא חטא על פשע. לא די בכך שהמשטרה, במקום לטפל באלימות הערבית, מונעת חופש פולחן מיהודים, היא גם מבקשת להכתים בכתם פלילי את היהודים המבקשים לממש את חופש הפולחן שלהם במקום הקדוש ביותר להם ולהענישם על מימוש זכות יסוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יהודים עלו להר הבית בתשעה באב, 27 ביולי 2023. חוזרים להר, אתר רשמי
מתפללים יהודים בהר הבית (ארכיון)/אתר רשמי, חוזרים להר
יצחק בם. צילום: ויקטור אולחובסקי, אתר רשמי
יצחק בם/אתר רשמי, צילום: ויקטור אולחובסקי

ואכן בשלושת המקרים הפרקליטות נענתה לבקשתו, מה שמעורר את השאלה מדוע להגיש כתבי אישום נגד מתפללים בהר הבית אם ממילא האישום יעוכב ובמידה ובמשטרה סבורים שמדובר בהתנהגות שעלולה להוביל לפגיעה בשלום הציבור, אפשר להסתפק בהרחקה מן ההר ולא לעשות שימוש בכלי הפלילי החמור ביותר, הגשת כתב אישום.

עו"ד יצחק בם, שהגיש את הבקשה לעיכוב הליכים, מסר בתגובה: "אני, כמובן, מברך על ההחלטה לעכב את ההליכים נגד חמישה יהודים שכל חטאם היה לקרוא שמע ישראל בהר הבית, לומר קדיש, או להשתחוות במקום הקדוש. אך בעיכוב הליכים אין די. המדיניות הפחדנית בהר הבית צריכה להשתנות. במקום לתת פרס לטרור ולמנוע פולחן יהודי במקום הגיע זמן להילחם בטרור ולממש את ההבטחה לחופש הגישה ולחופש הפולחן לבני כל הדתות וליהודים בכלל זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully