וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר בתגובה לשיגורי הרקטות למרכז: "רפיח, בכל הכח"

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 15:27

השר לביטחון לאומי הגיב לשיגור מטח הרקטות מאזור רפיח למרכז הארץ, וקרא לפעולה ברפיח. סמוטריץ': "‏הכניסה לרפיח חשובה מאוד, רק כך נשיב את הביטחון ואת החטופים". השר וסרלאוף הצטרף לקריאות: "בחמאס מבינים ששעון החול פועל לרעתם"

בווידאו:יירוט רקטה מעל קניון רמת אביב, 26 במאי 2024/לפי סעף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, שמעון ברוך, אנשי הדממה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב היום (ראשון) לשיגור מטח הרקטות מאזור רפיח לגוש דן ולאזור השרון, ובציוץ בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) כתב: "רפיח, בכל הכח". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "מדינת ישראל לא יכולה לקבל ירי על תושבי שדרות והעוטף. ‏לא יכולה לקבל ירי על המרכז, ‏לא יכולה לקבל שחמאס מחזיק בחטופינו. ‏לא יכולה לקבל שהחמאס עוד חי ובועט. ‏הכניסה לרפיח חשובה מאוד, דחפתי לכך והתגובה של חמאס בירי למרכז נובעת מכך שהם בלחץ, הם מרגישים את הלחץ הצה"לי על הצוואר. ‏כיבוש רפיח כולו, בכל הכח, עכשיו ושליטה מלאה של צה"ל בכל רצועת עזה. ‏רק כך, נשיב את הביטחון, רק כך נשיב את החטופים".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף אמר: "המחבלים ברפיח בפרפורי הגסיסה האחרונים. ברגע שצה"ל ייכנס בכל הכח לרפיח, זמנם של המחבלים נגמר. גם בחמאס מבינים ששעון החול פועל לרעתם והכניסה לרפיח היא עובדה מוגמרת, לכן הם פורקים את מה שנשאר. רפיח עכשיו בכל בכח, עד להכרעה".

גורם ביטחוני העריך כי חמאס ינסה למצות את יכולות השיגור שלו לטווח הארוך לפני שצה"ל יתמרן אליהם. עוד העריך כי לחמאס יש יכולות נוספות ברפיח במקומות שאליהם לא הגיעו עד כה כוחות הביטחון לשגר לגוש דן. כמו כן, השיגורים שנורו מרפיח לישראל היו במרחק 800 מטרים מכוח של צה"ל שפעל באזור.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
"רפיח, בכל הכח". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

האזעקות הופעלו בשורת יישובים במרכז הארץ ובאזור השרון, בהם בין היתר בתל אביב, הוד השרון, פתח תקווה, רעננה, הרצליה ויישובים נוספים. זמן קצר לאחר מכן חמאס מסר כי "ירינו מטח גדול לעבר תל אביב". בהרצליה התקבל דיווח על פצוע קל מרסיסים. במד"א עדכנו כי אדם אחד נפצע באורח קל מרסיסים בהרצליה, וכי צוותי מד"א יצאו לסרוק גזרות שבהן התקבלו דיווחים על נפילות.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, הגיב לירי למרכז: "שמונה רקטות נורו למרכז הארץ והמדינה סוערת", מסר. "יום יום עשרות רקטות נורות לעבר ישובי קו העימות והגליל, כולל טילי נ"ט וכטב"מים מתאבדים, ושתיקה. שוב ושוב ההוכחה שלא סופרים את הצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully