וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "אם יש לי אחריות ל-7 באוקטובר היא שלא עמדתי על שלי"

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 10:38

בפוסט שפרסם, התייחס שר האוצר לאירועי הטרור של פרוץ המלחמה. "בחודשים שקדמו לה ניסיתי לאתגר את הקבינט ונתקלתי בחומה בצורה. הייתה דה-לגיטימציה לחשיבה שלי - ובכל זאת לא הפכתי שולחנות", טען. "הפקתי לקחים, וזה מהמרכזיים בהם. "מה לעשות, אני משוכנע שהרמטכ"ל טועה"

סמוטריץ': אם חיזבאללה לא ייענה לדרישותינו- עלינו לצאת למתקפת נגד בעומק לבנון/מערכת וואלה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (ראשון) לאירועי הטרור של 7 באוקטובר, וטען כי אם במידה ויש בידיו אחריות למחדל "היא שלא עמדתי על שלי".

"בכל החודשים שקדמו למלחמה, ניסיתי בכבוד ובנימוס לאתגר, לשאול שאלות ולחלוק, בתוך הקבינט ובפורומים אחרים - ונתקלתי בחומה בצורה בהיעלבויות ובזעם קדוש על עצם ההעזה לחלוק", טען סמוטריץ' בפוסט שפרסם. "הייתה דה-לגיטימציה מוחלטת לחשיבה אחרת. אם יש לי אחריות ל-7 לאוקטובר זה כי לא הפכתי שולחן אז, לא התעקשתי ועמדתי על שלי".

"הפקתי לקחים", המשיך שר האוצר, "וזה אחד המרכזיים שבהם. כשר וכחבר קבינט יש לי אחריות ואני לא מוכן למעול בה ולאפשר לראשי מערכת הביטחון להפטיר כאשתקד. בכוונתי להתעקש על הקמת הוועדה, לסרב בכל תוקף להיות חותמת גומי לעשרות ומאות מילארדי שקלים שיושקעו לא נכון ולהמשיך לאתגר את המערכת ואת החשיבה כדי למקסם את הסיכוי שהפעם נזהה נכון ובזמן".

בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
"כל מה שאני מבקש זו שותפות"/פלאש 90, חיים גולדברג

בהמשך, התייחס סמוטריץ' גם למאבק על תקציב הביטחון. "קשה לי מאוד", טען. "קל להיאבק מול אנשים רעים, קשה לנהל מאבק מול אנשים טובים. בכל פעם שאני רואה את הרמטכ"ל אני רוצה לחבק אותו, ממש כך. אני יודע בדיוק מה מונח לו על הכתפיים, כמה הוא איש טוב וכמה הוא אוהב את המדינה ומסור לעשיה למען ביטחונה בכל חייו הבוגרים. אני יודע כמה הוא עובד קשה סביב השעון ולא ישן בלילות ואיזה משקל של החלטות על חיים ומוות הוא סוחב על הגב. וכן, הוא סוחב גם רגשות אשם קשות על מחדלי 7 באוקטובר ותוצאותיהם הקשות, ומנסה להמשיך ולתפקד למרות זאת ותוך שהוא משוכנע באופן עמוק שהוא פועל מאז כדי לתקן ואולי גם קצת לכפר, אבל הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות".

"מה לעשות, אני משוכנע שהוא טועה", טען השר בהתייחס לרמטכ"ל הלוי. "טועה בעצם העיסוק במינויים בכירים בתקופת מלחמה ועל ידי המטה הכללי שכשל ונעדר את הלגיטימציה לעיצוב פניו של פיקוד התיקון, טועה בניהול התקציב ובבניין הכח. טועה בקריאת מפת האיומים המתהווה והמענה הנדרש מולה, וכפועל יוצא מכך אני משוכנע שהוא טועה בקביעת סדרי העדיפויות לבניין הכח והתעצמות צה"ל לשנים הבאות. אני בעיקר משוכנע שהוא טועה בתהליך - בסגירות ובחוסר היכולת להפיק לקחים באופן אמיתי, להיות קשוב לביקורת ולדעות שונות, ליצור שיח אמיתי עם גורמים לצד הצבא, לאתגר את המחשבה ואת התפיסות הישנות ולהיערך למלחמה הבאה, לא לזו של האתמול".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
הרמטכ"ל הרצי הלוי, 5 במאי 2024. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות". הלוי/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

"אני ממש לא מבקש לכפות את עמדתי באמצעות היד על שלטאר התקציב שיש לי, ואני גם לא רוצה לקבוע במקום צה"ל - כל מה שאני מבקש זו שותפות", המשיך סמוטריץ'. "פתח להקשבה אמיתית ולדיון פתוח שלא כבול להנחות יסוד ולדעות קדומות. לשם כך אני דורש את הקמתה של וועדה ציבורית שיהיו בה מומחי ביטחון ומומחי כלכלה שישבו עם גורמי צה"ל, המל"ל, בנק ישראל ומשרד האוצר וידונו בהכל בראש פתוח. למרבה הצער, צה"ל הודף בתוקף כל ניסיון כזה.

"היו לי לא מעט פגישות עם הרמטכ"ל וגורמים בכירים נוספים בבניין הכח לאורך השנה שאני בתפקיד. פגישות נעימות באווירה טובה, אבל עם אפקטיביות מוגבלת מאוד. הם תמיד באים 'להסביר' לי למה הם צודקים ואני טועה, למה הם היחידים שמבינים וחכמים ויודעים מה נכון ומה נדרש. היהירות הזו ותחושת 'אני, ואפסי עוד', מסוכנים. זה בדיוק המצע שעליו צומחות קונספציות שקורסות ברעש גדול - ובמחיר כואב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully