וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הרמטכ"ל קבע - האלוף סער צור לא יתמנה לתפקיד נוסף במטכ"ל

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 9:55

בהתאם להחלטה, מסתמן כי מפקד הגיס הצפוני והתמרון בזרוע היבשה צור יפרוש מהצבא. גורמים בצמרת צה"ל ביקרו: נכון היה שבכירים במטכ"ל יפנו קודם את מקומם על רקע אירועי 7 באוקטובר ואחריותם לכישלון - לפני שמסכמים עתיד של קצינים בעלי ניסיון מבצעי מוכח

בווידאו: הרמטכ"ל ברצועת עזה/צילום: דו"צ

פרסום ראשון: ראש המטה הכללי הרצי הלוי קבע כי מפקד הגיס הצפוני והתמרון בזרוע היבשה האלוף סער צור לא יתמנה לתפקיד נוסף במטכ"ל. זאת, בהמשך לסבב המינויים המתוכנן במטה הכללי של צה"ל. לפיכך, מסתמן כי צור יפרוש מהצבא.

גורמים בצמרת הצבא מתחו ביקורת על ההחלטה, תחת הטענה כי נכון היה שבכירים במטכ"ל יפנו קודם את מקומם על רקע אירועי ה-7 באוקטובר ואחריותם לכישלון לפני שמסכמים עתיד של קצינים בעלי ניסיון מבצעי מוכח שיכולים לתרום לצה"ל.

מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני הנכנס, אלוף סער צור. דובר צה"ל
לא יתמנה לתפקיד נוסף במטכ"ל. האלוף סער צור/דובר צה"ל

עוד יצוין, כי בשבועיים הקרובים צפוי סבב נוסף של תא"לים בצה"ל ולאחריו סבב אלופים. זאת, חרף הביקורת הציבורית על כך שרמטכ"ל שנכשל ב-7 באוקטובר ממנה את המטכ"ל הבא - תוך כדי מלחמה.

בשבוע שעבר, עדכן דובר צה"ל כי תא"ל ישראל שומר ימונה לראש חטיבת המבצעים, וכן כי תא"ל דן נוימן ימונה למפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה. המינויים אושרו בדיון בראשות הרמטכ"ל הרצי הלוי ובאישור שר הביטחון יואב גלנט.

שומר יחליף את תא"ל שלומי בינדר, מי שצפוי להיות ראש אמ"ן הבא. תפקודו של בינדר בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר אמור להיחקר במסגרת בדיקת המחדל בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully