וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג שהוא אסון סביבתי: ירידה מעודדת בזיהום האוויר בל"ג בעומר

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 9:44

לפי נתוני המשרד להגנת הסביבה, הציבור המשיך את המגמה משנים קודמות ונענה לקריאות להימנע מקיום מדורות באזורים רבים בארץ. לפי המדדים, זיהום האוויר היה גבוה הלילה בנקודת השיא בישראל עד פי 4.4 בלבד, לעומת 14.1 בשיא שנרשם בשנה שעברה

זיהום האוויר בארה"ב - החמור ביותר בעשורים האחרונים; גם וושינגטון משותקת/רויטרס

ירידה מעודדת: מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה כי הציבור המשיך את המגמה משנים קודמות ונענה לקריאות להימנע מקיום מדורות באזורים רבים בארץ כמצוות ל"ג בעומר. לפי המדדים, זיהום האוויר היה גבוה הלילה בנקודת השיא בישראל עד פי 4.4 בלבד, לעומת 14.1 בשיא שנרשם בשנה שעברה.

בין היתר, נרשמה הירידה המרשימה בעקבות צו שהוציא נציב הכבאות על קיום מדורות במקומות מוגדרים וספורים וקריאות המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ורשויות שונות שלא לקיים מדורות ולהעדיף פעילות חלופית. התוצאה ניכרת הבוקר ביותר מ-200 תחנות הניטור של מערך ארצי לניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה הפזורות ברחבי הארץ, וכן בהפחתה ניכרת בריח החריף המוכר גם בימים שלאחר המדורות.

הדלקת מדורות, ל"ג בעומר, אלעד, 9 במאי 2023. ראובן קסטרו
הציבור נעתר להנחיות: ירידה מעודדת בזיהום האוויר בחג/ראובן קסטרו

עוד נמסר כי הלילה שררו בכל רחבי הארץ תנאים מטאורולוגיים של אי יציבות אטמוספרית, ולכן הפיזור היה טוב יחסית. ממדידות איכות האוויר שביצע המערך הארצי לניטור אוויר במשרד להגנת הסביבה עולה כי לא נרשמו ריכוזים גבוהים יותר של חלקיקים נשימים ברוב הישובים בלילה אמש בהשוואה ליום בהיר. עליות הריכוזים שנרשמו החלו בשעות הערב, והגיעו לשיא בין עשר בלילה לארבע לפני בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully