וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שבהאג דנו על צווים: צה"ל הגביר את האחיזה במעבר רפיח, והעמיק את התמרון

26.5.2024 / 6:32

כוחות הביטחון ביצעו התקפה על מערך תת קרקעי בעיר, שבו ככל הנראה הסתתרו מח"ט רפיח ובכירים נוספים בחמאס. במקביל אוגדה 162 ממשיכה להעמיר את התמרון כדי לאתר מערכי תת קרקע, ולהגביר את השליטה לאורך ציר פילדלפי, שם לפי הערכות יש מנהרות הברחה בין הרצועה לסיני

"אנחנו הולכים לשחרר את החטופים, חמאס מחזיק בהם ברפיח"/דובר צה''ל

תוך כדי ההודעה של בית הדין בהאג, שבמסגרתה קבע כי על ישראל לעצור את הלחימה ברפיח במקרה שהיא עלולה להביא לרצח עם, ביצעו צה"ל ושב"כ התקפה על מערך תת קרקעי ברפיח שבו ככל הנראה הסתתרו מח"ט רפיח ובכירים נוספים בחטיבת רפיח. עד כה לא ברור מה עלה בגורלו. יצוין, כי גם במקרה של בכיר חמאס מרואן עיסא עברו מספר שבועות עד שהוכרז רשמית על ידי חמאס שהוא חוסל.

בנוסף לכך, אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן ממשיכה להעמיק את התמרון לעומק רפיח כדי לאתר מערכי תת קרקע, מוקדי אמל"ח, אתרי שיגור ומחבלים, ולהגביר את השליטה לאורך ציר פילדלפי, שם לפי הערכות יש מנהרות הברחה בין רצועת עזה לסיני.

תיעוד של כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי ברפיח, 23 במאי 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברפיח/דובר צה"ל

בנוסף לכך, האוגדה הגבירה את האחיזה והאבטחה במעבר רפיח בצידו הפלסטיני, ואת המרחב המוביל אליו. בימים האחרונים המשיכו ארגוני הטרור לשגר פצמ"רים לעבר המעבר. ההערכה היא שבימים הקרובים המצרים יעבירו סיוע הומניטארי דרך מעבר כרם שלום בכפוף לבידוק ביטחוני ישראלי, על רקע בקשתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מנשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי.

בית הדין הבין לאומי בהאג התכנס ביום שישי האחרון כדי להקריא את החלטתו בנוגע לבקשתה של דרום אפריקה להוציא צווים שיורו לישראל להפסיק את המלחמה בעזה. אב בית הדין, השופט נוואף סלאם מלבנון ציין שהשאלה לפתח בית המשפט היא אם יש שינוי במצב, שמצדיק שינוי של הצווים שהוצאו עד כה.

בית הדין ציין שישראל לא סיפקה אמצעים הומניטריים הולמים ל-800 אלף הפלסטינים שפונו מרפיח עד כה. ישראל לא הזימה את החשש שעורר המבצע שלה ברפיח. לדבריו המצב הנוכחי גורם לסיכון בלתי הפיך לאוכלוסייה. בית המשפט מסכם שיש לשנות את הצווים הקודמים. לדבריו, במצב הנוכחי, אחרי בחינה של האמצעים שהתבקשו על ידי דרום אפריקה, על ישראל להפסיק את המבצע הצבאי שלה ברפיח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 24 במאי 2024. רויטרס
דיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 24 במאי 2024/רויטרס

כמו כן, קבע בית הדין כי על ישראל למנוע הרס ראיות הנוגעות לאמנה נגד רצח עם. שני שופטים, ובהם אהרן ברק, התנגדו להחלטה. עוד הוציא בית המשפט צו שלפיו על ישראל לשמור על מעבר רפיח פתוח. יצוין שבית המשפט מפריד בין המצב הכללי בעזה לבין רפיח. עוד נקבע שעל ישראל להגיש בתוך חודש דוח המראה את יישום הדרישות.

בשלב הבא יונח הצו בפני מועצת הביטחון באו"ם על מנת שזו תאשרר אותה. בישראל יצטרכו לעשות מאמץ למנוע את האישרור של הצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully