וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש למאות הרוגים במפולת בוץ בפפואה גינאה החדשה

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 15:57

המפולת העוצמתית קברה יותר מ-1,100 בתים בכפר נידח בצפון מדינת האי שבאוקיינוס השקט. אחד התושבים סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס בשיחת טלפון שהמפולת הכתה ביישוב בסביבות השעה 3:00, ופגעה ביותר מ-50 בתיהם שתושביהם עוד ישנו

מפולת בוץ בפפואה גינאה החדשה. 25 במאי 2025. רויטרס
חשש לחייהם של מאות תושבים. הזירה בפפואה גינאה החדשה/רויטרס

מפולת בוץ עוצמתית קברה יותר מ-1,100 בתים בפפופה גינאה החדשה אתמול (שישי), ויש חשש לחייהם של מאות תושבים בכפר נידח בצפון מדינת האי שבאוקיינוס השקט.

אחד התושבים מהכפר קאוקאלאם סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס בשיחת טלפון שהמפולת הכתה ביישוב בסביבות השעה 3:00, ופגעה ביותר מ-50 בתיהם שתושביהם עוד ישנו. הוא אמר כי מניין ההרוגים הוא קרוב ל-300 איש, בהם אחיו ובן דודו.

הכפר, שבפרובינציית אנגה, נמצא במרחק של כ-600 ק"מ מהבירה מצפון מערב לבירה פורט מורסבי. לפי משרד החוץ של אוסטרליה, יותר משישה כפרים אחרים בפרובינציית מוליטאקה נפגעו מהמפולת. עוד נמסר כי הנציבות העליונה של אוסטרליה בבירה נמצאת בקשר קרוב עם הרשויות המקומיות כדי להעריך את מידת הנזק והנפגעים.

לפי תאגיד השידור האוסטרלי, המפולת חסמה גישה לכבישים באזור כך שרק מסוקים יכולים להגיע אליו. בתיעודים שפרסם אחד התושבים נראו אנשים מטפסים על סלעים, עצים עקורים וערמות בוץ כדי לחפש אחר ניצולים.

ראש הממשלה של פפואה גינאה החדשה, ג'יימס מארפה, אמר כי חיילים וגורמים אחרים מסייעים למאמצי החילוץ וההצלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully