וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת לחץ אמריקני: מצרים הסכימה לחדש את העברת משאיות הסיוע לעזה דרך ישראל

עודכן לאחרונה: 24.5.2024 / 20:44

המצרים הפסיקו את העברת המשאיות לפני כשבועיים אחרי ההשתלטות ישראל על הצד הפלסטיני של מעבר רפיח. אחרי שיחה בין נשיא מצרים לביידן היום פרסמו המצרים הודעה שלפיה העברת משאיות ודלק ממעבר כרם שלום תחודש זמנית, עד להשגת הסכם על הפעלה מחדש של מעבר רפיח

פלסטינים תועדו בוזזים ציוד ממשאיות סיוע לעזה שפורקו על הכביש/חיים פרלמן

נשיא מצרים נענה היום (שישי) לבקשתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לחדש את העברת משאיות הסיוע ממצרים דרך מעבר כרם שלום בישראל, חרף ההשתלטות הישראלית על מעבר רפיח.

בהודעת הנשיאות המצרית לאחר שיחת הטלפון שקיימו ביידן וא-סיסי הערב נאמר: "שני המנהיגים דנו בצרכים ההומניטאריים הדחופים בעזה, ובמיוחד דלק לבתי חולים ולמאפיות. השניים סיכמו להגביר את העברת הסיוע ההומניטארי והדלק לעזה והעברתם לאו"ם דרך מעבר כרם שלום בין ישראל לרצועת עזה באופן זמני, עד לגיבוש הסכם על הפעלת מעבר רפיח מהצד הפלסטיני".

הבית הלבן מסר כי הנשיא ביידן בירך על התחייבותו של נשיא מצרים א-סיסי לאפשר את העברת הסיוע ההומניטרי על בסיס זמני לצורך חלוקה ברחבי עזה. "זה יעזור להציל חיים", אמר ביידן לא-סיסי במהלך שיחת הטלפון ביניהם. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ביידן גם הביע את מחויבותו המלאה לתמוך במאמצים לפתוח מחדש את מעבר רפיח במסגרץ הסדר שיהיה מקובל הן על מצרים והן על ישראל והסכים לשלוח צוות בכיר לקהיר בשבוע הבא לדיונים נוספים. הבית הלבן הוסיף כי שני המנהיגים התייעצו גם על יוזמות חדשות לשחרור החטופים שמוחזקים בעזה ולהגעה להפסקת אש מיידית ומתמשכת בעזה. 

משאיות ממתינות בצד המצרי של מעבר רפיח, 2 במאי 2024. רויטרס
משאיות ממתינות בצד המצרי של מעבר רפיח, 2 במאי 2024/רויטרס

בהודעת הנשיאות המצרית נאמר שביידן וא-סיסי הסכימו כי יש להגביר את המאמצים הבינלאומיים לקידום המו"מ על עסקת חטופים. הם הדגישו כי יש צורך להשיג פריצת דרך כדי לסיים את האסון ההומניטרי אותו חווים הפלסטינים בעזה.

קודם לכן פרסמו המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ הישראלי הודעה שבה נאמר שישראל "לא קיימה ולא תקיים במרחב רפיח פעילות צבאית שיוצרת תנאי מחיה שעלולים להביא להשמדתה של אוכלוסייה אזרחית פלסטינית, כולה או חלקה".

כמו כן נאמר בהודעה: "ישראל תמשיך במאמציה לאפשר כניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה ולפעול, בהתאם לדין, כדי לצמצם ככל הניתן את הנזק לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. ישראל תוסיף לשמור על מעבר רפיח פתוח, תאפשר הכנסת סיוע הומניטרי רצוף מן הצד המצרי של המעבר, ותמנע מארגוני טרור לשלוט במעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully