וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההחלטה בהאג: ישראל תתקשה להשיג את המטרות הצבאיות שהציבה ברפיח

עודכן לאחרונה: 24.5.2024 / 18:04

הצו שפורסם על ידי בית הדין אוסר על ישראל להמשיך לפעול ברפיח, באופן שמעמיד בסכנה חמורה אזרחים פלסטינים. מדובר בצו שקושר את ידיה של ישראל, וגם הדרישה להשאיר את מעבר רפיח פתוח תקשה על הלחימה. ישראל תשאף כעת למנוע את אשרור הצו במועצת הביטחון

הדיון בהאג, 24 במאי 2024/רויטרס

בית הדין הבין לאומי בהאג הוציא היום (שישי) צו שעוצר את הלחימה ברפיח. לפי החלטת בית הדין ישראל תהיה חייבת להפסיק את המבצע הצבאי ברפיח. עם זאת הניסוח של בית הדין נתון לפרשנות וייתכן שישראל תוכל לטעון שמותר לה להמשיך להילחם, כל עוד היא נמנעת מפגיעה קשה באוכלוסייה האזרחית.

אמנם בית הדין לא הוציא צו כללי שאוסר על המשך הלחימה ברצועת עזה, אך עדיין מדובר בצו שקושר את ידיה של ישראל ומונע ממנה להשיג את המטרות הצבאיות שהיא הציבה. בנוסף, בית הדין קבע כי על מעבר רפיח להישאר פתוח. זוהי גם החלטה שעלולה להקשות מאד על ישראל בהמשך הלחימה.

הצעד הבא הוא הנחת הצו בפני מועצת הביטחון באו"ם, שתצטרך לאשרר אותו ולתת לו תוקף. בישראל ינסו למנוע את אישרור הצו, ובשעה כתיבת שורות אלה ראש הממשלה, בנימין נתניהו מקיים שיחה עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לגבי השאלה כיצד לנהוג בצו שיפרסם בית הדין.

הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 24 במאי 2024. רויטרס
הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 24 במאי 2024/רויטרס

בחודש ינואר פרסם בית הדין צו שמורה לישראל להגביר את הסיוע ההומניטרי, אך לא אסר את המשך הלחימה ברצועה. עתה, החלטת בית הדין ניתנה בעקבות הבקשה הבהולה שהגישה דרום אפריקה בתחילת החודש, שלפיה המבצע הצבאי ברפיח מהווה שינוי נסיבות קיצוני של הלחימה בעזה. בעקבות ההחלטה ישראל תצטרך להגיש דוח לבית הדין שבו היא מדווחת מה היא עשתה כדי לעמוד בצו שיצא נגדה.

החטופים מוזכרים ארבע פעמים בלבד בהחלטת בית הדין מהיום, פעמיים בעמדת ישראל ופעמיים בדבריו של בית הדין, שהביע דאגה מכך שרבים מבני הערובה נשארו בשבי חמאס, והוא קורא לשחרורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully