וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההחלטה בהאג: נתניהו יקיים התייעצות טלפונית עם היועצת המשפטית ושרים

בהתייעצות ישתתפו, מלבד היועצת, גם שר הביטחון, שר החוץ, שר המשפטים וראש המל"ל. בימין מיהרו להגיב - שר הביטחון איתמר בן גביר: "לצו הלא רלוונטי של בית הדין האנטישמי בהאג צריכה להיות רק תשובה אחת: כיבוש רפיח". יאיר לפיד: "את פסק הדין הזה ניתן היה למנוע"

בית הדין הבינלאומי בהג החליט לעצור את המבצע ברפיח/האו''ם

בעקבות החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג היום (שישי), שקבע שעל ישראל להפסיק את הפעולה הצבאית ברפיח, יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות טלפונים עם השרים בשעה 17:00. בשיחה ישתתפו שר החוץ, השר לעניינים אסטרטגיים, שר המשפטים, שר הביטחון, ראש המל"ל והיועצת המשפטית לממשלה, ביחד עם גורמי מקצוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפיקוד הצפון: ״אנחנו פועלים כל הזמן בחזית הצפון - יש לנו תכניות מפורטות, חשובות, אפילו מפתיעות״. 23 במאי 2024. רועי אברהם / לע״מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפיקוד הצפון: ״אנחנו פועלים כל הזמן בחזית הצפון - יש לנו תכניות מפורטות, חשובות, אפילו מפתיעות״. 23 במאי 2024/אתר רשמי, רועי אברהם / לע״מ

בהודעה משותפת של המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ נמסר: "ההאשמות של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינ"ל לצדק בהאג בדבר השמדת-עם הן שקריות, מקוממות ומעוררות שאט נפש. בעקבות מתקפת הטרור הנוראה על אזרחי ישראל ב- 7 באוקטובר 23', יצאה ישראל למלחמת מגן צודקת לחיסול ארגון חמאס ולשחרור חטופינו. ישראל עושה זאת בהתאם לזכותה להגן על שטחה ועל אזרחיה, תוך שמירה על ערכיה המוסריים ועל הדין הבין-לאומי והמשפט הבין-לאומי ההומניטרי".

עוד נאמר בהודעה: "ישראל לא קיימה ולא תקיים במרחב רפיח פעילות צבאית שיוצרת תנאי מחיה שעלולים להביא להשמדתה של אוכלוסייה אזרחית פלסטינית, כולה או חלקה. ישראל תמשיך במאמציה לאפשר כניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה ולפעול, בהתאם לדין, כדי לצמצם ככל הניתן את הנזק לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. ישראל תוסיף לשמור על מעבר רפיח פתוח, תאפשר הכנסת סיוע הומניטרי רצוף מן הצד המצרי של המעבר, ותמנע מארגוני טרור לשלוט במעבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 24 במאי 2024. רויטרס
דיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 24 במאי 2024/רויטרס

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר לאחר פרסום הצו: "העובדה שבית המשפט בהאג לא קשר בפסיקה שלו בין הפסקת הלחימה ברפיח להחזרת החטופים וזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני טרור - היא מפולת מוסרית ואסון ערכי. ישראל היא זו שהותקפה באופן ברוטלי מעזה ונאלצה להגן על עצמה מול ארגון טרור מזוויע שרצח ילדים, אנס נשים ויורה עדיין רקטות על אזרחים תמימים. אין מדינה בעולם שלא היתה מגיבה בכוח על מתקפה כזו. את פסק הדין הזה ניתן וצריך היה למנוע".

לפיד הוסיף: "ממשלה שפויה ומקצועית היתה מונעת התבטאויות שרים מטורפות, עוצרת עבריינים ששורפים משאיות סיוע, ומקיימת עבודה מדינית שקטה ויעילה. בניהול נכון, יכולנו להיות כבר עם הסכם נורמליזציה עם הסעודים, עם קואליציה איזורית שנכנסת לעזה, ועם תמיכה בינלאומית רחבה במאבקנו הצודק נגד ארגון טרור רצחני. עם הממשלה הזו לא ננצח".

השר בני גנץ מסר: "מדינת ישראל יצאה למערכה צודקת ומחויבת המציאות, אחרי שארגון טרור אכזרי ביצע טבח באזרחינו, אנס את נשותינו, חטף את ילדינו וירה טילים על מרכזי הערים שלנו. מדינת ישראל מחויבת להמשיך להילחם כדי להשיב את חטופיה ולהבטיח את ביטחון אזרחיה, בכל זמן ובכל מקום - גם ברפיח. נמשיך לפעול לפי הדין הבינלאומי ברפיח ובכל מקום שבו אנו פועלים, ולעשות מאמץ להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית. לא בגלל בית הדין בהאג - אלא קודם כל בגלל מי שאנחנו."

הדיון בבית הדין בהאג, 24 במאי 2024. רויטרס
הדיון בבית הדין בהאג, 24 במאי 2024/רויטרס

דרום אפריקה בירכה על החלטת בית הדין ותיארה אותה כ"פורצת דרך". בהודעה שפרסם המשרד ליחסים בינלאומיים שלה אחרי ההחלטה, נאמר שמדובר בפסיקה מחייבת מבחינת ישראל וכי היא תפנה למועצת הביטחון של האו"ם בנושא. גם מצרים הודיעה שהיא מקדמת בברכה את ההחלטה לגבי רפיח, וקראה לישראל לציית לה.

חמאס בירך על החלטת בית הדין בהאג, אך אמר כי הוא ציפה שהוא יורה על הפסקת "התוקפנות ורצח העם" בכל רצועת עזה ולא רק ברפיח.

הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 24 במאי 2024. רויטרס
הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 24 במאי 2024/רויטרס

ח"כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות ההחלטה: "כפי שהזהרתי, ההחלטה של ממשלת ישראל להתייצב בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, הייתה טעות חמורה ונפילה למלכודת עם סוף ידוע מראש. ההחלטה של בית הדין מהיום, מוכיחה שמוסדות האו"ם למיניהם וגם בית הדין הפלילי בהאג, הפכו לסייענים של מחבלים בכל רחבי העולם וכל תפקידם הוא להרתיע מדינות דמוקרטיות במאבקם מול ארגוני הטרור."

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, ח"כ דני דנון על החלטת בית הדין בהאג: "חברי בית הדין בהאג דנים בחדרים ממוזגים וחוזרים למשפחותיהם לאחר הדיון בזמן ש-125 חטופים נמקים במנהרות. מדינת ישראל לא תעצור את המלחמה עד להכרעת חמאס והשבת הבנות והבנים שלנו הביתה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה לדברים: "לצו הלא רלוונטי של בית הדין האנטישמי בהאג צריכה להיות רק תשובה אחת: כיבוש רפיח, הגברת הלחץ הצבאי וכתישת חמאס המוחלטת - עד השגת הניצחון המלא במלחמה".

הדיון בבית הדין בהאג, 24 במאי 2024. רויטרס
הדיון בבית הדין בהאג, 24 במאי 2024/רויטרס

ארגון שלום עכשיו מסר: "החלטת בית הדין היא הזדמנות לשינוי כיון ולקידום האינטרס הישראלי, סיום המלחמה שמוטב והייתה מסתיימת מזמן, והחזרת החטופים כחלק מהסכם כולל. זוהי החלטה מחייבת מתוקף חברותנו בקהיליה הבינלאומית וההכרה במוסדותיה, ועלינו לכבד אותה. כך נמנע את המשך הדרדרות מעמדה ובידודה של ישראל בעולם. התשובה הישראלית חייבת להיות כן מהדהד לתכנית ביידן, וקידום ההסכם האיזורי שעיקרו שתי מדינות. זו הדרך היחידה להציל את החטופים ולהביא ביטחון ועתיד טוב יותר לאיזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully