וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA ייפגש עם ראש המוסד וראש ממשלת קטאר בניסיון לחדש את המו"מ לעסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 24.5.2024 / 15:01

לפי בכיר אמריקני, ברנס ייפגש עם דדי ברנע ומוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני בפריז במטרה לצאת מהמבוי הסתום. ברנס נמצא במגעים עם מצרים. ביום רביעי האחרון, קבינט המלחמה הרחיב את המנדט לצוות המשא ומתן

"אנחנו הולכים לשחרר את החטופים, חמאס מחזיק בהם ברפיח"/דובר צה''ל

ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש המוסד דדי ברנע וראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, ייפגשו היום (שישי) בפריז כדי לדון במאמצים לצאת מהמבוי הסתום במשא ומתן לשחרור החטופים, כך לפי בכיר אמריקני, שציין בנוסף כי ברנס נמצא גם במגעים עם מצרים.

ביום רביעי האחרון, במהלך ישיבת קבינט המלחמה, החליטו ראש הממשלה והשרים להרחיב את המנדט של צוות המשא ומתן, כך אמר בכיר ישראלי, שציין בנוסף כי למרות זאת לא בטוח שניתן יהיה להביא לפריצת דרך בשיחות על עסקת החטופים.

ראש ה-CIA וויליאם ברנס, 24 בפברואר, 2021. רויטרס
ראש ה-CIA וויליאם ברנס, 24 בפברואר, 2021/רויטרס

עוד נודע כי במהלך הישיבה אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי כי קיים "צורך דחוף" להגיע לעסקה לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס, כך לפי שני מקורות שמעורים בפרטי הדיון. הרמטכ"ל הלוי אמר שצה"ל מייצר לחץ צבאי על חמאס, כולל באמצעות המבצע ברפיח, אבל יש לחבר אותו למהלך מדיני לשחרור החטופים. מקורות שמעורים בפרטי ישיבת קבינט המלחמה ציינו כי כל ראשי מערכת הביטחון וצוות המו"מ הציגו חזית אחידה בנוגע לצורך לפעול בדחיפות להשיג עסקה לשחרור החטופים, גם במחיר נכונות לדון על ההצעה האחרונה של חמאס וביצוע פשרות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully