וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לירושלים סירב ללחוץ את ידו של יו"ר הכנסת בשל זהותו המינית

עודכן לאחרונה: 24.5.2024 / 11:11

הרב שלמה משה עמאר נכח עם אוחנה בהלוויתו של סרן ישראל יודקין שנפל בעזה, וכשהאחרון הושיט את ידו לרב, הוא הפנה את ראשו, כך לפי גורמים שנכחו במקום. אנשיו של עמאר התנו את השתתפתו בכך שיישא דברים לפני אוחנה, אולם הסיכום הופר והרב עזב את המקום

משדר ל"ג בעומר/מערכת וואלה

הרב הראשי לירושלים, שלמה משה עמאר, סירב אתמול (חמישי) ללחוץ את ידו של יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, בהלוויתו של סרן ישראל יודקין בהר הרצל בירושלים, שנפל במהלך השבוע במלחמה בעזה, זאת, בגלל זהותו המינית של אוחנה.

לפי גורמים שנכחו במקום, אוחנה הושיט את ידו לרב שהפנה את ראשו לצד והניח את ידו על עיניו כדי לומר "שמע ישראל". לאחר מכן, כשאוחנה הוזמן לשאת דברים, הרב עזב את הלוויה. גורמים המעורים בפרטים סיפרו שמוקדם יותר אנשי הרב עמאר התנו את השתתפותו בכך שיישא דברים לפני אוחנה, זאת כדי שלא יצטרך להישאר בעת שאוחנה נושא דברים. לדבריהם, בגלל שהסיכום הופר - הרב עזב את המקום.

הרב הראשי לישראל מסרב ללחוץ את ידו של יו״ר הכנסת אמיר אוחנה בשל נטייתו המינית 24 במאי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
הרב הראשי לישראל מסרב ללחוץ את ידו של יו״ר הכנסת אמיר אוחנה בשל נטייתו המינית 24 במאי 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

בעברו, הראשון לציון הרב עמאר, כיהן גם כרב הראשי הספרדי לישראל ובשנים האחרונות הרבה להתבטא נגד הקהילה הגאה בכמה הזדמנויות שונות. ב-2021 רמז הרב לכך שהומואים גרועים מבהמות ואמר: "עשו את המצעד של התועבה כשהם כביכול מתגאים בו. אוי לה לאותה בושה וחרפה. בהמות וחיות לא מתנהגות ככה".

באמירותיו ובהתנהלותו הפומבית נגד הקהילה, הרב עמאר מפגין מדיניות שונה מרוב המנהיגים החרדים שאינם תומכים בקהילה הגאה, אך נמנעים מהתקפות פומביות נגדה או מהפגנות ופעולות מחאה אחרות.

יונתן ולפר, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות אמר בתגובה: "שוב פעם מוכיחה הרבנות הראשית, על רבבות רבניה, שבינה לבין 'ואהבת לרעך כמוך', 'חביב אדם הנברא בצלם' ובאופן כללי יהדות, אין דבר וחצי דבר. גם מילות האחדות שאנחנו שומעים מכיוונה מאז 7 באוקטובר הן מתק שפתיים בלבד. הגיע העת לסגור את המוסד הרקוב הזה, ולהחזיר עטרה לישנה, ויהדות ליהודים. ולך יו"ר הכנסת, אמיר, אל תסכים לביזוי הזה, לא מבזים רק אותך, מבזים מאות אלפים מאיתנו וכשליח ציבור זה הזמן לעמוד על הרגליים האחוריות ולהגיד עד כאן. ביום חמישי יתקיים מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים. שם אתה צריך להיות, לא באירועים מבזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully