וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע חשש מפגיעה בסמכות ישראל: תקנות ארגון הבריאות העולמי יובאו לאישור הכנסת

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 23:13

ועדת החוקה דנה בתקנות. ראש חטיבת בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס הרגיעה: "כמי שסבלה באופן אישי מפייק ניוז, זה אינטרס של המדינה שתהיה לנו אפשרות להתמודד עם פייק ניוז". נציג הארגון בישראל: מבין את החשש, אבל לארגון אין כוח שיפוטי, והכל עובד דרך קונצנזוס

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

לאחר לא מעט חשדנות ולחץ ציבורי, שהגיע גם לכנסת, התקיים היום (חמישי) בוועדת החוקה דיון ממושך בהליך תיקון התקנות של ארגון הבריאות העולמי, והחשש של חלק מחברי הועדה מהשתלטות ארגון הבריאות העולמי על תחומים שבסמכות ישראל.

תקנות ארגון הבריאות העולמי יובאו להליך אשרור בכנסת, בדומה לאמנות בינלאומיות אחרות. כחלק מהדיון עלה החשש שהארגון יוכל לכפות תקנות על פי ראות עיניו במקרים של מגיפה, או מצב חירום. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן אמר שהחשדנות כלפי גופים בינלאומיים טבועה בישראל, ושהיא מוצדקת. "ישראל יזמה, דחפה והייתה מראשונות החותמים על אמנות האו"ם וזה מתהפך עלינו פעם אחר פעם. עם זאת, מערך החוץ והבריאות לא עיוורים למציאות ולסיכונים הללו. העמידה על עיקרון ריבונות המדינה גם בזמני מגיפה ופנדמיה היא מאבק חשוב, ואני שמח שכל רשויות המדינה עומדות על המשמר".

משרד הבריאות בוועדת החוקה: תקנות ארגון הבריאות העולמי יובאו להליך אשרור בכנסת בדומה לאמנות בינ"ל. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
משרד הבריאות בוועדת החוקה: תקנות ארגון הבריאות העולמי יובאו להליך אשרור בכנסת בדומה לאמנות בינ"ל/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במשרד הבריאות ניסו להרגיע את חרושת השמועות לגבי השינוי הגדול שיתחולל בישראל בעת מצב חירום או מגיפה. ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות, הסבירה: "יש בלבול אדיר בין התקנות לאמנה. לא דנים כרגע באמנה, ואם נבחר לעשות תהליך, זה יגיע לאישור המדינה בתהליך מסודר".

ד"ר פרייס העידה על עצמה: "כמי שבאופן אישי סבלה מפייק ניוז, כולל על משפחתי, זה אינטרס של המדינה שתהיה לנו אפשרות לזהות ולהתמודד עם פייק ניוז. זה מה שכתוב בתקנות - כל מדינה תחזק את היכולות להתמודד עם פייק ניוז. לא ניתן להתמודד עם מגיפה כשאין לך מידע. מטרתנו לדאוג לבריאות הציבור וזו מטרת התקנות - לשתף מידע ולראות איך מתמודדים בצורה הכי טובה".

ד"ר אשי שלמון מנהל האגף ליחב"ל במשרד הבריאות, חיזק את דבריה של פרייס ואמר כי ינאם בשבוע הבא בעצרת הבינלאומית של הארגון. "שר הבריאות ומנכ"ל המשרד הנחו אותנו לשלושה עקרונות מהותיים בדיונים: העיקרון הראשון, המוביל ואולי הכי קריטי מבחינתנו היה לא לוותר על שום מרכיב של ריבונות - הדין הלאומי שלנו תמיד יקבע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שלמון הוסיף: "יותר ממחצית הנאום שלי בעצרת בשבוע הבא יעסוק בזוועות 7 באוקטובר וביחס כלפינו. החלום הגדול של האיראנים, חמאס ויתר הארגונים הוא לגרום לנו להיות מנודים, שנצא מכל הארגונים ובעצם לעשות לנו מה שעשו לדרום אפריקה בשנות השמונים. אנחנו ממש לא רוצים להיות שם".

מישל טיריין, נציג ארגון הבריאות העולמי בישראל, הסביר לנוכחים: "אני מבין את הפחדים שלכם, אבל ארגון הבריאות אינו סוכנות, הוא מייצג את כל העולם. אין לו כוח שיפוטי על אף מדינה חברה, ותמיד עובדים דרך קונצנזוס. לא מדובר בהסכם מחייב שיכול לפגוע בריבונות המדינות, אלא הסכם של סולידריות. ישראל שיחקה תפקיד מוביל בזמן מגיפת הקורונה, וסיפקה נתונים למדינות אחרות. התקנות נועדו לעזור לכל מדינה להיות יותר מוכנה למצב חירום ברמה בינ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully